Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 00:22David:
Den typen av bilister finns alltid..
Men tänk på alla de andra 98.5 % av bilister som inte är farliga bilister.
Att acceptera att bli påkörd är lika mycket fel som att peka finger åt någon. Ingen utav sakerna löser ju problemet. Det finns alltid r
David:
Den typen av bilister finns alltid..
Men tänk på alla de andra 98.5 % av bilister som inte är farliga bilister.
Att acceptera att bli påkörd är lika mycket fel som att peka finger åt någon. Ingen utav sakerna löser ju problemet. Det finns alltid r
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 00:35Cyklist - Cyklist, Njo
Bilist - Cyklist, Nej
Bilist - Bilist, Jnä
Bilist - Motorcyklist, Nej
Motorcyklist - Motorcyklist, Ja (bortsett från de som flätat näshåren och kör Harley Dövidson, de går bara ihop med andra med mindervärdeskomplex)
Båtägare - Båtä
Cyklist - Cyklist, Njo
Bilist - Cyklist, Nej
Bilist - Bilist, Jnä
Bilist - Motorcyklist, Nej
Motorcyklist - Motorcyklist, Ja (bortsett från de som flätat näshåren och kör Harley Dövidson, de går bara ihop med andra med mindervärdeskomplex)
Båtägare - Båtä
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 07:51Hur många stannar för att du flinar upp dig och vinkar glatt när de stryker benen på dig?
Det borde snarare vara en signal att det är ok att bete sig på det sättet som mottrafikant.Ofta vid terapisamtalen så kommer:
>Jag körde inte på dig.
>Varför ska j
Hur många stannar för att du flinar upp dig och vinkar glatt när de stryker benen på dig?
Det borde snarare vara en signal att det är ok att bete sig på det sättet som mottrafikant.
Ofta vid terapisamtalen så kommer:
>Jag körde inte på dig.
>Varför ska j
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 08:03Cyklisten, flygande till vänster ser ut att vinka.
BILD:http://www.veckorevyn.com/_internal/cimg!0/3rj7af0yolptxc797k5qz7yjutf2ip0/Varning%20f%c3%b6r%20k%c3%a4nsliga
Cyklisten, flygande till vänster ser ut att vinka.
BILD:http://www.veckorevyn.com/_internal/cimg!0/3rj7af0yolptxc797k5qz7yjutf2ip0/Varning%20f%c3%b6r%20k%c3%a4nsliga
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 08:35Helt klart är cyklisterna orsak till olyckan (de cyklar ju inte på cykelvägen).
EDIT: De verkar inte ha ringklockor heller.
Helt klart är cyklisterna orsak till olyckan (de cyklar ju inte på cykelvägen).
EDIT: De verkar inte ha ringklockor heller.
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 09:30Jag måste säga att ni har en fantastisk vinkling på ert resonemang..
Mitt råd till er:
Skaffa en trainer.
Jag måste säga att ni har en fantastisk vinkling på ert resonemang..
Mitt råd till er:
Skaffa en trainer.
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 09:52Ok, ber om ursäkt för att jag försökte vara lite lustig.
Jag är en varm förespråkare av att sprida goda vibbar där ute, både cyklist-cyklist och cyklist-bilist. Men jag har också varit med om otäcka incidenter där bilister mer eller mindre medvetet har f
Ok, ber om ursäkt för att jag försökte vara lite lustig.
Jag är en varm förespråkare av att sprida goda vibbar där ute, både cyklist-cyklist och cyklist-bilist. Men jag har också varit med om otäcka incidenter där bilister mer eller mindre medvetet har f
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 10:17När jag varit ute på cykelrundor med mina cykelkompisar och det börjat tjockna till i trafiken,bilisterna börjar tuta som halvgalningar så tycker jag att vi kan gå in på ett led och släppa förbi våra arga vänner. Pratar då när vi cyklar i tvåpar så klart.
När jag varit ute på cykelrundor med mina cykelkompisar och det börjat tjockna till i trafiken,bilisterna börjar tuta som halvgalningar så tycker jag att vi kan gå in på ett led och släppa förbi våra arga vänner. Pratar då när vi cyklar i tvåpar så klart.
Quote from ellen olsson on 26 July 2009, 11:20Det går snabbare att göra en omkörning om ni cyklar i tvåpar.
Det går snabbare att göra en omkörning om ni cyklar i tvåpar.
Quote from Fredrik Närenfors on 26 July 2009, 11:31"Det går snabbare att göra en omkörning om ni cyklar i tvåpar"
Dessutom blir det säkrare omkörningar, då bilisterna verkar fatta att de faktiskt måste använda andra körbanan och inte kan tränga sig mellan cyklisterna och mittlinjen.
För hundra år sen nä
"Det går snabbare att göra en omkörning om ni cyklar i tvåpar"
Dessutom blir det säkrare omkörningar, då bilisterna verkar fatta att de faktiskt måste använda andra körbanan och inte kan tränga sig mellan cyklisterna och mittlinjen.
För hundra år sen nä