Quote from Funbeat user on 3 February 2010, 09:10Wiliern är klart snyggast.
Wiliern är klart snyggast.
Quote from Berit Bengtson on 3 February 2010, 09:55Henric:
Enl mig bör du inte välja cykel enbart efter utseende, och pris.
Köper du din cykel för att cykla på eller titta på?Wiler-ramar är ett exempel på detta, så gott som alla av dem är enkla ramar tillverkade i sydostasien som säljs billigare/till sa
Henric:
Enl mig bör du inte välja cykel enbart efter utseende, och pris.
Köper du din cykel för att cykla på eller titta på?
Wiler-ramar är ett exempel på detta, så gott som alla av dem är enkla ramar tillverkade i sydostasien som säljs billigare/till sa
Quote from Funbeat user on 3 February 2010, 16:34Det handlar inte bara om mest för pengarna, drar man in andrahandsvärdet så väger väger märke och utseende tyngre. Det är viktigt att du köper den cykel DU vill ha och inte det vi andra tycker.
Cykel handlar mycket om att färdas med stil.
Det handlar inte bara om mest för pengarna, drar man in andrahandsvärdet så väger väger märke och utseende tyngre. Det är viktigt att du köper den cykel DU vill ha och inte det vi andra tycker.
Cykel handlar mycket om att färdas med stil.
Quote from ellen olsson on 3 February 2010, 16:51Mortirolo var den första Wilierramen från Sydostasien. Att Tour inte gillar Wilier är väl knappast förvånande? Det är ju ett klassiskt märke.
Mortirolo var den första Wilierramen från Sydostasien. Att Tour inte gillar Wilier är väl knappast förvånande? Det är ju ett klassiskt märke.
Quote from Funbeat user on 3 February 2010, 16:55Triestinan hade ett bra pris, har en gympakompis gav 15.000 för den svarta varianten med Shimano 105 och Fulcrum R7 hjul.
F.ö tillverkas Wiliers billigare modeller i Taiwan likaså Scotts Addict och alla andra modeller, Canyons ramar tillverkas också i sy
Triestinan hade ett bra pris, har en gympakompis gav 15.000 för den svarta varianten med Shimano 105 och Fulcrum R7 hjul.
F.ö tillverkas Wiliers billigare modeller i Taiwan likaså Scotts Addict och alla andra modeller, Canyons ramar tillverkas också i sy
Quote from Funbeat user on 3 February 2010, 17:01Tour är en komsument tidning och de testar de märken de tror deras kunder i huvudasak tyskar är intresserade av att läsa. Skulle Tour höja andra märken över tyska märken så skulle de undergräva sin egen position. Tour är absolut ingen oberoende tidning om
Tour är en komsument tidning och de testar de märken de tror deras kunder i huvudasak tyskar är intresserade av att läsa. Skulle Tour höja andra märken över tyska märken så skulle de undergräva sin egen position. Tour är absolut ingen oberoende tidning om
Quote from Funbeat user on 3 February 2010, 17:13Dessutom är känsla svår att kvantifiera: subjektivitet gör sig inte så bra i excelform helt enkelt. Testvärden som de Tour presenterar är värdefulla men att bara välja cykel utifrån siffror är ungefär lika rationellt som att helt bortse från samma siffror
Dessutom är känsla svår att kvantifiera: subjektivitet gör sig inte så bra i excelform helt enkelt. Testvärden som de Tour presenterar är värdefulla men att bara välja cykel utifrån siffror är ungefär lika rationellt som att helt bortse från samma siffror
Quote from Funbeat user on 3 February 2010, 17:17Hjul, sittställning, sadel, däck, lufttryck mm spelar in.
Hjul, sittställning, sadel, däck, lufttryck mm spelar in.
Quote from Funbeat user on 3 February 2010, 17:21Tack för era synpunkter.
Det lutar mer och mer åt Wilier La Triestina, dels eftersom den har Campagnolo, men också därför att den finns på nära håll. Antingen Falkenberg eller Köpenhamn. OM något går åt h-e, vilket det mycket väl kan göra, vill jag kunn
Tack för era synpunkter.
Det lutar mer och mer åt Wilier La Triestina, dels eftersom den har Campagnolo, men också därför att den finns på nära håll. Antingen Falkenberg eller Köpenhamn. OM något går åt h-e, vilket det mycket väl kan göra, vill jag kunn
Quote from Berit Bengtson on 4 February 2010, 08:39Henric:
Hoppas du får en cykel du blir nöjd med.
Henric:
Hoppas du får en cykel du blir nöjd med.