Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBillig karbon eller dyr alu?
You need to log in to create posts and topics.

Utan packning kan jag tänka mig något som 50/34. Men med packning, bryr jag mig inte så mycket om vad de två största är där framme, så länge som den minsta är 22 eller 26 och den största bak är 32.

Kan hända att man aldrig behöver dem, men den risken tar

Ang. cykla långt: "Då har man minst två väskor där bak, tält, sovsäck, liggunderlag, och lite annat smått och gott. Jag har aldrig hört talas om en långfärdscyklist som vågar sig ut med mindre än tre drev fram. "

Där är vi inte överens. Minimera packning

Ibland behöver man packning, Nisse, och ibland inte. Det är därför Crosscheck tilltalar mig. Den är en bra kompromiss. Att lämna tältet hemma, sovsäcken hemma, för att man vill njuta cykling, går bra ... dagtid. Nätterna blir dock inte så njutbara 😉

Jag

Hur går det egentligen till att handla på eBay? Har aldrig gjort det...

Finns ju sjukt billiga cyklar där, Scott CR1 Team för under $1500, vilket med dagens kurs skulle göra ungefär 11000. För en ny cykel. Begagnat finns ju ännu billigare, men hur mycke

Henric:
Ansluter du ditt kort till PAYPAL så är du försäkrad mot blåsningar och handlar således ganska säkert. Och väljer du att handla inom EU tillkommer inga andra avgifter än de som uppges hos säljaren, dvs frakt uteslutande. Utanför EU kan tull & andr

Ja, det verkar ju vara en rätt bra snurr om man vill handla på andra sidan Atlanten...

Däremot hittade jag den du tipsade om, Cicli B Crook 105, verkar ju vara en vettig hoj till ett väldigt vettigt pris. Har du några särskilda synpunkter på den?

Som sagt så står den här några meter ifrån mig och för mig är det en vettig cykel som faktiskt är bra att klättra med vilket är det jag är mest nöjd med på den. Vridstyv och således bra till att köra uppför samt spurta med.
Det enda jag önskar med den är

Går den bara handla över nätet? Inget strul med leveransen?

4 dagar från Tyskland...

Överkomligt. 🙂

Hur mycket låg frakten på?