Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBiltema trainer?
You need to log in to create posts and topics.

Vad med att söka på exempelvis Blocket efter en trainer. Det kan bli både billigare och "bättre" än att köpa en ny.
Själv hittade jag en Mag 850 trainer på blocket för nån vecka sedan. Den låter inte särskilt mycke, inte jämfört med vad jag hade förvänta

>Tillbaka till ursprungsfrågan,hur var det med Biltema trainern?
>Är det nåt att ha?

Ja det tycker jag. Jag har både en biltema och en elité magnetisk gel nånting....

- Bilteman vibrerar mer. Jag var i början tveksam till att reglaget skulle hålla en lä

Tänk på att använda speciellt tranerierdäck. De flesta stora märken har sådana. Tacx är blått, Vittoria har ett rött, Conti har gult. De tar inte slut lika fort. Samt att de ej smular sönder. Man slipper få gummirester över hela rummet. (H:)

Tack för mig

Står i startblocken för att köpa trainer och kommer nog initialt köpa en snikvariant för att testa om jag verkligen kommer använda den. När man köper trainer (Biltema t ex), hur funkar det med framhjulsstöd, måste/bör man köpa till det?

Nån som har koll

Framhjulsstöd: Jag ställer mitt framhjul på en egenhändigt fixad träkloss med önskad höjd. Varför betala för en distans? Låt fantasin styra vad som är smartast för dig.

Jag har en gummiklädd träkloss under framhjulet. Fungerar utmärkt för mig.

På min Biltema trainer så står det Tranz X

Får la kika vad jag kan frambringa här hemma, tänker inte betala 100-200kr för en plastbit.

Aha.... samma skrot och korn men med olika labels låter det som?!

Man får ikke det fulle
utbytte av treningen
om en ikke har en
tegelsten unner forhjulet (H)

Jag planerar att börja använda trainer nu & har aldrig använt just trainer. Undrar mest över hur mycket det sliter på bakdäcket?
För mycket eller som på väg?
Erfarenheter?