Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBiltema trainer?
You need to log in to create posts and topics.

Det finnes egne dekk for rulletrening. De slites ikke så fort. Ellers så bruk noen slitte dekk ( om du har ) til de springer. Så kan du starte med "nye friske " til våren.

Nu svarade du på mycket men inte ursprungsfrågan?

Sliter en trainer mycket på bakdäcket?
Jämfört med vägkörning?

Ja, det sliter ganska ordentligt på bakdäcket.
Av den anledningen är det som Aase säger lämpligt att använda gamla avlagda däck. Eller ett särskilt trainerdäck, som förutom lägre ljud inte blir lika varmt.

Manne!

En trainer äter däck! Det sliter så mycket att du bör köra på antingen gamla däck eller ett sk trainerdäck. Jag har för mig att mitt trainerdäck kostade strax över 200 pix. Kolla på Cyclecomponents, förr hade de några olika trainerdäck att välja

Suveränt! Tack! Folk som pratar av erfarenhet är ovärderliga.

Biltema trainer och träkloss under framhjulet har jag. Den lät rätt mycket och hörlurar var enda sättet att lysna på musik tills här om dagen då jag bytte till ett trainerdäck, oj vad mycket tystare det blev på en gång.

jag var inne på biltemas men det vart en elite crono fluid istället och jag e nöjd! jag kan ju säga att det är ganska tråkigt med trainer! så en tv med många kanalaer och ett bra psyke rekomenderas!

Eller en röststyrd dator!(t+)

Varför ska man ha nåt under framdäcket? Kör själv på en biltema, men det här med framdäcket hade jag ingen koll på.

För att få cykeln i våg.