Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBjörn Stenberg tar svensk cykling …
You need to log in to create posts and topics.

Gary, gissar att dom pengarna scf tar ut idag går till deras verksamhet och inte något privat bolag? Och det betalar jag gärna. Hur ofta är du och kör i Falun? Eller sitter du bara bakom tangentbordet och gnäller över sådana som mig som ifrågasätter på et

Gazzah.

- det finns något som heter ägartillskott! Som ägarna själva skriver om det att de har en mängd sådana så varför skulle de vända sig till mig och övriga utomstående att finansiera deras vinstdrivande verksamhet UTAN att få ngt i gengäld?
Du är e

En börsnotering?

David- du hann före mig

Majoriteten (som jag uppfattar det, har inga exakta uppgifter) som cyklar på velodromen har tävlingslicens, flest är ungdomar från YA elit (aka cykelgymnasiet) och dalarnas högskola/DSA, sen är det veterancyklister med licens och sen är det ett fåtal elit

Ja, då är det lokalt boende som kör där och därmed Dalarnas CF:s medlemmar till största delen. Bra att DCF är delägare och löser "problemet".

Dom får väl lära sig hur man driver affärsverksamhet på ett rationellt sätt. Kursa skiten!
Sedan står en oanvänd velodrom som cykelklubben kan hyra till ett rimligt pris...

Gary, Hur många gånger har du varit i Falun och tränat på velodromen?

>Men mest för att jag är beredd på att göra något åt det och inte gnälla bakom en tangentbord.

Och RoH är väl det som du kan påverka?
Jag är inte klar över varför du är med i en SCFansluten förening när det är bara pest&kolera, enligt dig? Är det LOKbid

Kalle: Ett fåtal ggr, och jag kommer aldrig att cykla i Velodromen heller, inte min grej, men jag stödjer det. Jag hade gärna sett att detta var ett första steg till en större och UCI enligt Velodrom lite längre söderut.

När det pratas så negativt om det