Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBjörn Stenberg tar svensk cykling …
You need to log in to create posts and topics.

Ok, ja jag har ingen direkt uppfattning om projektet och vad som krävs för att få det att gå runt. Inte heller om vad potentialen för att få dit tillräckligt med cyklister är. Jag antar att vi har facit om några år.

Ännu ett ögonvittne med andra ord.
Jag har också några i bekantskapskretsen som var snabbt nöjda med utfallet.

Vad är det som gör krascher mer ofta förekommande på YA Arena än på velodromer i t.ex. Danmark?

Lägre utbildningskrav på de cyklister man släpper ut på banan?

Konstruktionen?

I Danmark är det tävlingscyklister som kör och inte motionärer. Det är inget som man "lär" sig som överårig.
Sedan är det svårare att köra på en smal bana om det är mycket folk&fä.

De flesta som går kursen är väl motionärer från cykeklubben.se?
Fast det

Jag har ingen aning om vilka som cyklar där, men nog måste man väl kunna börja cykla velodrom i överårig ålder? Förutsatt att man anpassar farten till sin tekniska kapacitet.

Jodå, det går säkert men jag vill inte vara på en velodrom ihop med osäkra cyklister. Det är rätt lätt att krascha med vana tävlingscyklister.

Hur fungerar det i Danmark? MÅSTE man vara van tävlingscyklist för att få köra på Velodrom, eller är det snarare så att erfarenheten av Velodromcykling där nere har medfört en naturlig gallring så att enbart mer erfarna och säkra cyklister vistas på velod

Danskarna har ev. en annan vana av att neka folk&fä tillgång till banan om de inte kan hantera en cykel o situationer.

Att hålla sin linje och fungera i klunga är inget som man lär sig på nolltid. Det är liksom inte bara en själv som kraschar om man ager

"Jag är för en extra skatt på svensk cykel. 10kr per start i varje motionslopp där pengarna går direkt till velodromen. Jag tror inte en enda cyklist skulle säga nej till detta."

Citat -Garry Jones inlägg.

Jag betalar gärna de pengarna OM du jobbar för

Att betala 10 kronor extra per start är fan det dummaste jag hört!! Varför ska motionärer betala velodromen??? Svara mig på de!