Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBjörn Stenberg tar svensk cykling …
You need to log in to create posts and topics.

Hmmm ... jag är långt borta, men av diskussionen kan jag utläsa att cykelvädret inte har kommit tillbaka till Sverige ännu.

Är Skåne centralt i cykelsverige?

Det bor fler i landskapet Skåne än i hela Norrland. Nu ligger iofs inte Falun i Norrland (det fattas ca två mil), men det säger väl ändå lite om skillnaden i potential. Skåne har ungefär lika många invånare som Stockholms tätort. Och då är Skåne inte myck

Det finns ingen potential i Skåne så länge ingen är beredd på att satsa på det.

Det känns ju inte så relevant att rapa upp platser/områden/landskap som har fler invånare än Norrland. Det finns ju många andra platser som uppfyller det kriteriet. Min fråga kvarstår; är Skåne verkligen centralt i cykelsverige? Övertyga mig sakligt!

Dra dina egna slutsatser.

Vi har ett område med Sveriges cykelvänligaste klimat, ett finmaskigt och cykelvänligt vägnät, nära till cykellandet Danmark och med en hög befolkningstäthet.

Sen har vi ett område med vinter mer än halva året, ett glest vägnät

Är det någon som har påstått att Skåne ligger centralt i CykelSverige eller är det något översättningsfel?

Öppet brev till diskussionsforum Happy MTB, Cykelklubben.se och Funbeat.

Jag är ordförande i Dalarnas Cykelförbund. Vi är delägare.

Nu vill jag vädja till er allihopa att slutar skriva om det som ni inte är insatta i. Björn Stenberg svarar alla era eve

Bra skrivet Garry!

Om nu situationen är så bra, varför har diskussionen och skriverierna ens uppstått?