Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBlå tånaglar
You need to log in to create posts and topics.

Jag förbereder mig för en "äckligt diskussion"

Igår sprang jag intervaller 4min löp och 1min gång i 65min (brukar inte springa så länge). Jag hade dessutom Efter detta pass känner jag att stortånaglarna är lite ömma, nedre inre nageln är nu rosa blå och

Kan bero på att du inte har tillräckligt bra skor! Är skorna liiite trånga längst fram frestar det på rätt bra under intervallträning. Klipp tånaglarna ofta och spring i sköna skor är mitt tips 🙂

Här finns fler med erfarenheter av blåtår: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=160469

Hej

Brukar få mina blåtår f a efter Lidingöloppet och andra kuperade lopp. För mig blir det värst om tåboxen är lite för låg på skon och om jag inte snörat fast foten ordentligt så att tårna kan slå upp mot tyget. Har numera alltid med mig en snedslipad

Jag har fått gå upp två storlekar (från 43 till 45) på ASICS DS Trainer sedan jag började springa lite längre distanser...

Du skall ha så stora skor du kan utan att de börjar glappa.

Just Asics tror jag är en aning små i modellen! Jag har ett par 37,5 och brukar ha 36 på skor i vanliga fall.

Det tror jag med. Min dotter har i vanliga skor 37 men i hennes nya Asics så fick hon gå upp till 39:or. Största juniorstorleken = billigare än vuxenstorlekarna. Hon behöver pronationsstöd trots sin ringa ålder (11) så då är det bra att kunna komma ner li

Glömde säga att ett bra sätt att förebygga är att först klippa naglarna korta, sedan fila ovanpå så att de blir tunna och flexibla längs ut. Håller med om DS trainer, de är låga längst fram. Jag har aldrig problem med mina vanliga Asics 2130.

Jag har damvarianten av 2130 (eller vad årmodellen hette) och har inte heller märkt att de skulle vara små? Storlek kan variera konstigt med modeller.

Det är DS trainern som är liten i storlek...

För att fortsätta tånagelsfrågan så.. vad gör man när en ny nagel har växt över den gamla? Måste man gå till läkaren och få båda bortopererade eller finns det annan lösning?

Jag fick blå tånaglar och väntade