Quote from Catharina Brattlin on 2 September 2008, 15:05Hur kan en ny nagel växa OVANPÅ en gammal? Mina nya växer ut under den gamla, även om den gamla inte trillar av. Kör med dubbla naglar alltså.
Hur kan en ny nagel växa OVANPÅ en gammal? Mina nya växer ut under den gamla, även om den gamla inte trillar av. Kör med dubbla naglar alltså.
Quote from Funbeat user on 2 September 2008, 15:15Jaag vet inte. Jag har levt i tron att min nya nagel hade något slags fel eftersom den var så tjock. Men sist jag klippte naglarna uptäckte jag att det gick att klippa bort största delen av nageln, den satt bara fast en liten bit nedanför nagelbandet. Sen
Jaag vet inte. Jag har levt i tron att min nya nagel hade något slags fel eftersom den var så tjock. Men sist jag klippte naglarna uptäckte jag att det gick att klippa bort största delen av nageln, den satt bara fast en liten bit nedanför nagelbandet. Sen
Quote from Catharina Brattlin on 2 September 2008, 15:21Ja, så har jag det också, på två naglar för tillfället. Men jag har sett den övre nageln som "den gamla" och den undre, som kikar fram efter klippningen, som "den nya". Rent biologiskt kan jag inte se hur en nagel kan växa utan "köttet" som nageln s a s s
Ja, så har jag det också, på två naglar för tillfället. Men jag har sett den övre nageln som "den gamla" och den undre, som kikar fram efter klippningen, som "den nya". Rent biologiskt kan jag inte se hur en nagel kan växa utan "köttet" som nageln s a s s
Quote from Funbeat user on 2 September 2008, 15:41Har råkat ut för detta också, men tror som Sylvia att den gamla nageln ligger överst. Att det gick att klippa bort så mycket samtidigt (ända ner till nagelbandet) beror på att den nya nageln tryckt sig in under och fått den gamla att släppa. Sannolikt had
Har råkat ut för detta också, men tror som Sylvia att den gamla nageln ligger överst. Att det gick att klippa bort så mycket samtidigt (ända ner till nagelbandet) beror på att den nya nageln tryckt sig in under och fått den gamla att släppa. Sannolikt had
Quote from Funbeat user on 2 September 2008, 16:00Men, rent biologiskt kan väl nageln växa utan köttet. De växer ju ut fram på tån hur långt som helst, om man inte klipper av dem. Fram växer de väl från nagelbandet, sen tar mina biologiska kunskaper i nagelbildning slut.
Jag vet faktist inte riktigt hur
Men, rent biologiskt kan väl nageln växa utan köttet. De växer ju ut fram på tån hur långt som helst, om man inte klipper av dem. Fram växer de väl från nagelbandet, sen tar mina biologiska kunskaper i nagelbildning slut.
Jag vet faktist inte riktigt hur
Quote from Funbeat user on 2 September 2008, 16:56Är det inte bara att slita och dra i den gamla med typ hovtång eller något. Den borde ju lossna om den är så gammal.
Är det inte bara att slita och dra i den gamla med typ hovtång eller något. Den borde ju lossna om den är så gammal.
Quote from Catharina Brattlin on 2 September 2008, 17:08Anna-Karin; nu när jag är hemma har jag kollat i mitt läkarlexikon ang naglar. Och det är så som jag misstänkte. "Nagelbädden" kallas köttet som nageln växer på och i nagelbädden finns ett rikt kapillärnät som försörjer nageln med näring. En nagel kan sål
Anna-Karin; nu när jag är hemma har jag kollat i mitt läkarlexikon ang naglar. Och det är så som jag misstänkte. "Nagelbädden" kallas köttet som nageln växer på och i nagelbädden finns ett rikt kapillärnät som försörjer nageln med näring. En nagel kan sål
Quote from Funbeat user on 2 September 2008, 17:27Hmm.. jag är ju envis och håller på att den gamla nageln ligger under. Men jag lär ju se om den växer ut igen eller inte. Det kan ju vara bra att veta vilken jag ska börja dra i.
Ja, dra bort den är väl det man måste göra.. men det vat jag inte om jag vå
Hmm.. jag är ju envis och håller på att den gamla nageln ligger under. Men jag lär ju se om den växer ut igen eller inte. Det kan ju vara bra att veta vilken jag ska börja dra i.
Ja, dra bort den är väl det man måste göra.. men det vat jag inte om jag vå
Quote from Funbeat user on 2 September 2008, 17:39Men den gamla måste ju ha växt fast. Ta tån till doktorn om du inte vill operera lite själv. Har du otur kan väntan förstöra nagelbandet så att nageln aldrig blir normal.
Men den gamla måste ju ha växt fast. Ta tån till doktorn om du inte vill operera lite själv. Har du otur kan väntan förstöra nagelbandet så att nageln aldrig blir normal.
Quote from Catharina Brattlin on 2 September 2008, 21:10🙂 Anna- Karin, då är Du ett unikum! För hur den nya nageln kan få näring att växa på, när den ligger på en gammal, skadad nagel, är för mig en gåta.
🙂 Anna- Karin, då är Du ett unikum! För hur den nya nageln kan få näring att växa på, när den ligger på en gammal, skadad nagel, är för mig en gåta.