Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBlå tånaglar
You need to log in to create posts and topics.

Nya naglar växer under om hela nageln är pajad och bara sitter löst på.

Men på båda mina stortår så är liksom halva naglarna blåa, och då är det en mystisk "massa" under där det är blått. Är tjockt och brun/blått och fult, men inte är det en gammal nagel

Jag känner till problemet så väl! nästan hälften av alla mina tånaglar är blåa... får det när jag har sprunngit långpass ibland eller när jag har orienterat, det är bara sportigt att ha blåa naglar!

Jag brukar också vara sportig!

Karin: Det är nog på G att bildas nya naglar iallafall. I början är det bara som någon mörk konstig massa men till slut brukar det bli en nagel och med tanke på att du har genomfört två nagelbytaraktiviteter ganska nyligen

Kör ett riktigt härligt långs varmt fotbad, då mjukas alla gamla naglar upp och man kan lätt ta bort dem. Jag brukar låta det gå någon vecka först dock.
Sedan är det en härlig ny liten nagel under som ser dagens ljus.

passa på att få lite fotmassage ock

Det här är verkligen en otrevlig diskussion.
Jag inser nu att jag verkligen inte är ensam om mina fula hemska tånaglar. En klen tröst, men ändå.
Min stortånagel kommer aldrig bli sig lik igen, den har burit dubbla naglar i flera år nu. I två omgångar så

Men, är det verkligen så...en gång problemnaglar-alltid problemnaglar? Efter mina nagelbortfall visste jag ju anledningen till att de hade blivit skadade och köpte större skor (samma modell dock). Sen har jag aldrig haft problem med ens ömma tånaglar.

K

Vet inte riktigt vad du menar, men jag fick min blånagel från att ha jumpat i för små skor. Jumpade så klart inte mer i dom. Men trots det så har jag alltid haft problem med den tånageln. Den har fått en permanenet skada, så även om mina nuvarande skor är

Jag fick problem med tårna efter att ha haft för långa tånaglar under ett 1 h löppass. Jag gjorde ju rekord på 10 km så de e förlåtet med tårna då. 😉 Men sen dess har naglarna inte blivit som de ska.

Jag har inte problem med stortånageln utan det är de

Alla "löpare" med tio friska naglar på fötterna räcker upp en hand! (H) har precis nästan fått tillbaka alla efter maran och så dycker lidingö upp och där ryker säkert minst 2 igen....

Jag räcker upp handen, men inser att jag kanske inte är löpare då. 🙁 Däremot är jag noga med fotvården. Går till proffs med jämna mellanrum, och har som sagt "för stora skor"...

...som jag ska ha imorgon på Stockholm Halvmarathon. 🙂