Quote from Funbeat user on 28 January 2014, 23:00Man kan få blåa naglar av att pressa tårna i underlaget. Detta kan hända extra mycket vintertid då det är halt. Tänk på att slappna av med tårna.
Jag hade blåa naglar de första åren av detta men inte mer.
Man kan få blåa naglar av att pressa tårna i underlaget. Detta kan hända extra mycket vintertid då det är halt. Tänk på att slappna av med tårna.
Jag hade blåa naglar de första åren av detta men inte mer.
Quote from Funbeat user on 29 January 2014, 06:59Peter P, det känns som det är nått sånt korkat jag gör. Min tå slår inte i framkant och köper jag större skor så kommer jag slå i överallt när dom glappar. Jag kniper gärna med tårna när det är halt... men hur tusan låter man/jag bli det?!
Nål ska sköta
Peter P, det känns som det är nått sånt korkat jag gör. Min tå slår inte i framkant och köper jag större skor så kommer jag slå i överallt när dom glappar. Jag kniper gärna med tårna när det är halt... men hur tusan låter man/jag bli det?!
Nål ska sköta
Quote from Funbeat user on 29 January 2014, 09:42Hej MoA.
Bäst är ju naturligtvis om man inte får problem. Detta genom att sköta om sina fötter och ha rätt skor. Inte för stora inte för små och kanske tom dubbade på vintern. Så att man inte halkar runt och spänner sig.
Men om nu olyckan är framme och
Hej MoA.
Bäst är ju naturligtvis om man inte får problem. Detta genom att sköta om sina fötter och ha rätt skor. Inte för stora inte för små och kanske tom dubbade på vintern. Så att man inte halkar runt och spänner sig.
Men om nu olyckan är framme och
Quote from Funbeat user on 29 January 2014, 11:40MoA: Jag lärde mig att sluta spänna tårna genom att tänka på mina tår då och då precis som jag tänker på löpsteg, armpendling, höften, axlar. Men är det snorhalt så ramlar nog även jag dit ibland.
MoA: Jag lärde mig att sluta spänna tårna genom att tänka på mina tår då och då precis som jag tänker på löpsteg, armpendling, höften, axlar. Men är det snorhalt så ramlar nog även jag dit ibland.
Quote from Funbeat user on 29 January 2014, 13:19Borrning och nål låter jag helt enkelt vara.. då tappar jag hellre naglarna.
Tänka på det, ja, då får jag försöka göra det. Oftast är det inte när det är ishalt utan när det är moddigt och fötterna slirar i underlaget, det är även då som broddarna gör a
Borrning och nål låter jag helt enkelt vara.. då tappar jag hellre naglarna.
Tänka på det, ja, då får jag försöka göra det. Oftast är det inte när det är ishalt utan när det är moddigt och fötterna slirar i underlaget, det är även då som broddarna gör a
Quote from Funbeat user on 29 January 2014, 14:13Enklaste sättet att få bort blod under en nagel är att värma ett gem och göra ett hål, så vips rinner blodet ut. Militärläkaren praktiserade den metoden när jag klämt tummen mellan en jeep och ett släp. Fungerade bra!
Enklaste sättet att få bort blod under en nagel är att värma ett gem och göra ett hål, så vips rinner blodet ut. Militärläkaren praktiserade den metoden när jag klämt tummen mellan en jeep och ett släp. Fungerade bra!