Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 11:36Hej.
En blånagel (eller blåsa med) kan man lätt fixa till med hjälp av en "spruta". Stick helt enkelt in sprutan bervid bålnageln/blåsan (från sidan) och upp i densamma underifrån. Sug därefter ut blodet/vätskan, så att "köttet" får kontakt med huden/nag
Hej.
En blånagel (eller blåsa med) kan man lätt fixa till med hjälp av en "spruta". Stick helt enkelt in sprutan bervid bålnageln/blåsan (från sidan) och upp i densamma underifrån. Sug därefter ut blodet/vätskan, så att "köttet" får kontakt med huden/nag
Quote from Jonas Täng on 21 January 2008, 20:55cykling: Jag har inte använt cykelbyxor sen jag köpte mina första trishorts.
blånaglar: Min allra första blånagel ever fick jag i somras, den föll så småningom av och nu har den nya vuxit ut så pass att halva ser normal ut. Skorna var min "vanliga" storl
cykling: Jag har inte använt cykelbyxor sen jag köpte mina första trishorts.
blånaglar: Min allra första blånagel ever fick jag i somras, den föll så småningom av och nu har den nya vuxit ut så pass att halva ser normal ut. Skorna var min "vanliga" storl
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 22:36För mig var nog problemet när jag fick de här blåanaglarna att jag glömt att klippa dem. Jag hade haft ett litet uppehåll i löpningen och glömt bort att det var viktigt att klippa. Annars kollar jag helatiden när det är dags att klippa.
Jag har olika sto
För mig var nog problemet när jag fick de här blåanaglarna att jag glömt att klippa dem. Jag hade haft ett litet uppehåll i löpningen och glömt bort att det var viktigt att klippa. Annars kollar jag helatiden när det är dags att klippa.
Jag har olika sto
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 22:43P.E. Tyvärr är jag nog för klen för den metoden. Men det är antagligen en bra metod annars.
Konstigt det där. En hel del smärta från träning och dylika saker kan jag ta. Men när nålar är inblandade och speciellt om det gäller fötterna, då tål jag inget a
P.E. Tyvärr är jag nog för klen för den metoden. Men det är antagligen en bra metod annars.
Konstigt det där. En hel del smärta från träning och dylika saker kan jag ta. Men när nålar är inblandade och speciellt om det gäller fötterna, då tål jag inget a
Quote from Funbeat user on 22 January 2008, 22:52Hej AK.
Två par skor, att varva med, är förträffligt och slarva med "underhållet" är förkastligt.
Slarv och genvägar kan göra riktigt ont och kosta en massa onödig "sjukfrånvaro"
Så sluta slarva men underhållet;)
Vänligen
P.
Hej AK.
Två par skor, att varva med, är förträffligt och slarva med "underhållet" är förkastligt.
Slarv och genvägar kan göra riktigt ont och kosta en massa onödig "sjukfrånvaro"
Så sluta slarva men underhållet;)
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 22 January 2008, 22:58Hej P.E
Så sant, så sant. Man ska ta hand om sig själv.
..och jaaa, jaaa. Ja skaaaa sluta slarva med klippningen. 😀
Hoppas jag lärde mig med en gång. Men det blir ju intressant att se om de faller av eller inte. Dom ser ganska stygga ut och har gjort
Hej P.E
Så sant, så sant. Man ska ta hand om sig själv.
..och jaaa, jaaa. Ja skaaaa sluta slarva med klippningen. 😀
Hoppas jag lärde mig med en gång. Men det blir ju intressant att se om de faller av eller inte. Dom ser ganska stygga ut och har gjort
Quote from Funbeat user on 31 January 2011, 13:05Aaah, efter att ha läst mig igenom detta så kan jag då konstatera att jag sällat mig till skaran "lång-löpare" på riktigt eftersom min första blå-nageln uppstod i fredags... det gör j-ligt ont!
Så nu lärde jag mig läxan den hårda vägen, inte klippa nagl
Aaah, efter att ha läst mig igenom detta så kan jag då konstatera att jag sällat mig till skaran "lång-löpare" på riktigt eftersom min första blå-nageln uppstod i fredags... det gör j-ligt ont!
Så nu lärde jag mig läxan den hårda vägen, inte klippa nagl
Quote from Funbeat user on 31 January 2011, 16:50Jag får blånaglar på "långtårna", men har börjat komma fram till att jag verkar få det oavsett skostorlek om jag springer långt. Verkar som att jag kniper med dem på något sätt.
Jag får blånaglar på "långtårna", men har börjat komma fram till att jag verkar få det oavsett skostorlek om jag springer långt. Verkar som att jag kniper med dem på något sätt.
Quote from Funbeat user on 5 February 2011, 14:24Jag har lärt mig av erfarenhet att både klippa och fila ner vissa tånaglar när jag ska springa längre pass som marathon. Det verkar egentligen ha mest att göra med hur naglarna växer (uppåt istf. framåt) för det är bara vissa naglar som känns. Hittills ha
Jag har lärt mig av erfarenhet att både klippa och fila ner vissa tånaglar när jag ska springa längre pass som marathon. Det verkar egentligen ha mest att göra med hur naglarna växer (uppåt istf. framåt) för det är bara vissa naglar som känns. Hittills ha
Quote from Funbeat user on 28 January 2014, 15:49Då var jag där ni andra varit.. blåa tånaglar.
Jag har börjat springa "längre" pass i vinter och jag har ett par skor som jag sprungit i ett år och trivs utmärkt i. Men.. jag har "pektår" som är längre än stortån och dom nuddar inte i skon och tånaglarna
Då var jag där ni andra varit.. blåa tånaglar.
Jag har börjat springa "längre" pass i vinter och jag har ett par skor som jag sprungit i ett år och trivs utmärkt i. Men.. jag har "pektår" som är längre än stortån och dom nuddar inte i skon och tånaglarna