Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBlåa tånaglar
You need to log in to create posts and topics.

Ha relativt korta naglar. Välskötta.
Inte ha för små skor. Fötterna "sväller" vid längre pass.
Tejp och sånt tror jag inte på. Naglarna bli blå av kompression.

Sen är det bara att acceptera blåtår, så är det bara.

Ni tjejer kan ju köra lite nagellack, s

Mina fötter är välinsmorda, lena, välfilade och rejält nerklippta naglar. Dom borde inte gnälla.. men min pektå trycks som ner i skon, den är böjd som en liten banan fast skon inte är för liten... Jag har sprungit 2 mil i sommarvärme utan blåtå i de skorn

Tunnare skor, större strumpor! Eller om det var tvärt om...

Skor är förbrukningsvara. Det tar emot att skära sönder dem, men behöver man mer plats kan det vara rätt beslut.

Större skor funkar förebyggande. Har man sprungit och tån ömmar och pulserar är en blånagel på gång. Då funkar det faktiskt som beskrivits tidigare i tråden att punktera nageln med en nål och släppa ut blod (ja det låter vidrigt men det är mig veterligt e

Jag har också problem med en nagel, men jag har kommit fram till att det verkar inte bero på skostorlek, har testat större skor utan skillnad. Min slutsats är att det är trycket som blir i tån efter tusentals steg, varje frånskjut med tårna ger en liten e

Vad gäller storlek på skor gör många misstaget att tro att det bara är längden som har betydelse(!). Minst lika viktigt för naglarna är höjden på tåboxen. Det kan vara det som är ditt problem. Om du har samma skor nu som du hade i somras men att du har tj

"Vet även tjejlöpare som körde nagellack på huden, efter tappad nagel."

Viftar med handen, det funkar perfekt. 🙂 Jag var på Cypern efter en mara och låg i poolen när jag fick se något rosa som flöt iväg mot några andra badande. Kände igen färgen och in

Jag hade också "blåa tår" tills jag började knyta löparskorna på detta sätt.
Kolla på länken där visar dom hur jag menar.
Min "pektå" är dessutom betydligt längre än stortån så jag är definitivt inte främmande för problemet 😉

http://aktivtraning.se/fra

Vadå tånaglar? Nu förstår jag inte 😉