Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningblödande bröstvårtor
You need to log in to create posts and topics.

Malin: Tröjan gnider sönder bröstvårtorna,,,,nåt vi kvinnor inte behöver bekymra oss för eftersom vi använder BH (de flesta av oss iallafall).

Bullen, jag skrev det för tju minuter sen. 😉

Jag använder Fixomull (R) stretch från Apoteket som jag klipper till i lam stora bitar. Applicerar man på torr hud är det ingen risk att det lossnar. Det enda problemet är att det kan sitta lite för bra. 🙁

Micropore tejp tejpad i kors över vårtorna fungerar bra för mig. Lossnar lätt i duschen efteråt (slipper rakning).

Jag har en känsla av att problemet förvärras av funktionströjor jmf. t-shirts.

apotekets 2,5 cm lekuplast. torr hud och liten papptuss på vårtan och raka ev päls, så blir det bra både under löpningen och avlägsnandet efter 🙂

1. Avfetta huden genom att torka av den med nånting. Inte avfettningsmedel alltså. En handduk kanske?
2. Sätt lite vaselin på bröstvårtan.
3. Sätt tejp, antingen en remsa eller i kors över bröstvårtan. Så pass lång att det fäster på huden.
4. Klart!

Lätt

> Däremot har jag många gånger simmat tills det börjat blöda i armvecken.

Jag vet att det är OT men vill nån utveckla det där?

Sylvia: Jo jag vet,,,,jag bara förtydligade ditt lite och förklarade lite mer ingående vad det var som fick karlars bröstvårtor att blöda 😀

Dagens 2 tim runda gick hyfsat trots att vanliga småplåster (min standardlösning) verkade svetta loss efter 1 tim. Men tänkte just att smärtan i duschen när man missat preppa är faktiskt värre än rotfyllning utan bedövning (har testat så jag vet) !!
Gubba

Heter det verkligen tejp? Ska det inte vara tape? Hur som helst så gäller det att sätta på tapen (tejpen?) när huden är torr. Därför gör jag det innan jag åker hemifrån. När man kommer fram till tävlingen och byter om är man ofta lite närvös och därmed li