Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningblir bara tyngre å springa
You need to log in to create posts and topics.

alltså brukar man inte få bättre kondis ju mer man springer. men min blir bara sämre... för tåv veckor sen ca då orka ja springa mycke längre, men nu orkar ja knappt springa alls, va är de frågan om, man tappar ju suget liksom

Kan det vara så att du har ökat hastigheten? Prova att springa en runda riktigt sakta, då orkar du nog längre igen. Själv har jag lätt för att springa för fört (alltså andra tycker nog inte att det är fort), men så länge jag tvingar mig till att ta det lu

+1 på Gerdas kommentar. I början när jag sprang så var det lätt att man ökade farten, lite för snabbt, och då orkar man inte så länge. Ger sig efter ett tag, men man kan annars behöva hålla tillbaka medvetet och tänka nåt mantra typ att 5 km långsamt är b

själv kondisen ändras (tyvärr) inte så mycket på två veckor.

Försäkra dig om att du inte har någon infektion på g i kroppen. Det är INTE bra att träna med infektion i kroppen.

Hur känns det när du cyklar? Märker du någon skillnad i orken där?

Jag får genast tanken på hur du sköter/lagt upp kosten(?)
Ofta börjar ju "man" glad i högen att motionera/löpträna samtidigt med en kostomläggning.
Man startar upp med välfyllda kolhydratdepåer och enorm motivation...
speciellt om man drar ner på kolhydra

...eller ät lite mer kolhydrater.

ja har försökt kommit på alla möjliga orsaker, som att ja har ätit för nära inpå att de är varmt.

men de är nog som ni säger, ja har börja ätit typ lchf å därför inge kolhydrater 😛 där har vi nog mitt problem =) men de är bara fortsätta försöka envisas

Kollar man träningsdagboken så har det sagt PANG och sen träna nästan varje dag. Lägg in lite vila om du känner dig trött. Har du sen gått över till alternativ kost så kanske kroppen kräver lite tid för omställning.

Ytterst ovetenskapligt beskrivet kans

hahamen ja tror ja förstår vad du menar, tänk på att jaär blondin 😛

jo ja vet att ja har börja mitt iallt å träna, men gills de inte att ja träna som en tok för 4 månader sen då 😛 själva grejen är att de är lite bråttom just nu, därför ja håller på som