Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningblir bara tyngre å springa
You need to log in to create posts and topics.

Hade samma problem i början att man omedvetet ökade tempot, det behöver inte vara så mycket när man är otränad för att man ska knäa snabbt. Springt olidligt sakta så märker du att du orkar mer, LCHF kan säkerligen ställa till det i början också.

Jag har också kört lchf från och till. Första veckorna är tuffa när man springer. Benen känns som timmerstockar, kroppen tung och seg. Men det gick över för mig efter några veckor. Fast nån snabb löpare blir man nog inte med den kosten... Som att köra die

Tord - Härlig och talande beskrivning 🙂

Jag känner igen mig i din beskrivning men hos mig handlar det mest om psyket, som idag så hade jag som mål att jogga 15,4 km på elljusspåret. När jag var inne på sträckan som ger 11 km så kände jag att nu var jag så trött så jag inte skulle orka och 11 km

Ibland har man ju bara dåliga dagar eller perioder också.

hade vilodag igår å skulle springa idag, på morgonen, men vad gör jaefter frukosten, jo somnar om, så kl 13 var ja ut å sprang, gissa om de var varmt för de första... men tame sjutton, de går inte så springa å sprang saktare nu oxå =(

kan de vara för att

Är du ute och springer för att du vill tappa vikt eller för att du vill komma i löpform?

Om det mestadels är för att tappa vikt inför din operation kanske du skulle ta lite paus från löpningen, satsa rejält på vad du äter och köra långa powerwalks iställ

jo de är mest för å tappa vikt inför den.

men förbränner man inte mer när man springer än å går?
ja cyklar oxå

Långa riktigt raska promenader förbränner bra! Vad hjälper det om man förbränner mer när man springer om man inte orkar springa?! Då är det bättre att göra nåt som man orkar hålla på med längre, både för viktens skull men även för att inte riskera dra på

man får väl tukta sig själv bara å hoppas på att de blir bättre med tiden å springa. man måste ju gå så långt ju å de är så tråkigt 😛