Quote from Guest on 25 August 2010, 07:34Imorgon kommer blodbussen och på kvällen är det Bellmanstafetten.
Är det egentligen en bra idé att lämna blod på förmiddagen och springa 5 km tempo på kvällen? Och bör jag överhuvudtaget överväga blodgivning med tanke på att min "viktiga" halvmara går om
Imorgon kommer blodbussen och på kvällen är det Bellmanstafetten.
Är det egentligen en bra idé att lämna blod på förmiddagen och springa 5 km tempo på kvällen? Och bör jag överhuvudtaget överväga blodgivning med tanke på att min "viktiga" halvmara går om
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 07:44Näh, skippa blodgivningen.
Näh, skippa blodgivningen.
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 07:56Skjut på det till ett par dagar efter halvmaran.
Kolla om du inte kan lämna via ALYX, så kan du göra det en gång efter tävlingssäsongen, och sedan en gång under början av nästa sommar.
Lämnar du via ALYX så är det två gånger per år som gäller (de tar du
Skjut på det till ett par dagar efter halvmaran.
Kolla om du inte kan lämna via ALYX, så kan du göra det en gång efter tävlingssäsongen, och sedan en gång under början av nästa sommar.
Lämnar du via ALYX så är det två gånger per år som gäller (de tar du
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 09:17Instämmer med övriga talare och det är precis vad de kommer att säga åt dig på blodbussen också.
Instämmer med övriga talare och det är precis vad de kommer att säga åt dig på blodbussen också.
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 09:32Man springer betydligt segare i ett par dagar efter en blodgivning. Du kommer väl runt tävlingsbanan samma dag, men klockan får du strunta i.
En gång blev jag bortkörd från britsen när jag berättade att jag tänkte springa marathon två veckor senare. Jag v
Man springer betydligt segare i ett par dagar efter en blodgivning. Du kommer väl runt tävlingsbanan samma dag, men klockan får du strunta i.
En gång blev jag bortkörd från britsen när jag berättade att jag tänkte springa marathon två veckor senare. Jag v
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 09:34Bengt, det blir inte bara segt, personalen på blodcentralen/blodbussen kommer att avråda från att springa öht. Jag har arbetat på blodcentral.
Bengt, det blir inte bara segt, personalen på blodcentralen/blodbussen kommer att avråda från att springa öht. Jag har arbetat på blodcentral.
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 09:34Låna ut ditt blod till dagen innan loppet, och spring loppet.
Låna ut ditt blod till dagen innan loppet, och spring loppet.
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 09:39jag är också blodgivare och jag brukar se till att jag har kan vila från löpningen två dagar efter jag lämnat blod.
jag är också blodgivare och jag brukar se till att jag har kan vila från löpningen två dagar efter jag lämnat blod.
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 09:54Verkar som om det kan sabba en hel del:
The hemoglobin level decreases by 10 to 20 g/L. With an adequate iron supply, hemoglobin returns to baseline after 3 to 4 weeks.
In other words: yes, it can ruin a whole season, and has done so for cross-country r
Verkar som om det kan sabba en hel del:
The hemoglobin level decreases by 10 to 20 g/L. With an adequate iron supply, hemoglobin returns to baseline after 3 to 4 weeks.
In other words: yes, it can ruin a whole season, and has done so for cross-country r
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 09:59Jag vill gärna tro att blodgivning är nyttigt för givaren också. Jag lämnar så ofta jag kan, men justerat så att jag inte tävlar inom en månad från tappningen.
Jag vill gärna tro att blodgivning är nyttigt för givaren också. Jag lämnar så ofta jag kan, men justerat så att jag inte tävlar inom en månad från tappningen.