Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBlodgivning och träning
You need to log in to create posts and topics.

detta förklarar endel av slitenhet efter tidigare lämningar. Hade tänkt lämna imorgon och springa Gbg trail run på lördag. Men det är nog en dum idé då... Trodde man hade hämtat sig i all väsentlighet efter några dagar.

Hoppas dessutom som Bengt att det

Hälsoeffekten är större för män än för kvinnor, som under några år av sitt liv har en naturlig blodförlust var fjärde vecka 😉

och den hälsoeffekten är positiv eller negativ enligt din mening?

vad jag har hört positiv, då det kan vara bra med lite nytt blod ibland. träningseffekter är en annan sak...

låter fint, offrar hellre lite träningseffekt för hälsan och en god gärning! 😉

Inte som att detta är ett stort problem för en annan heller vad gäller tävlingar, så jag lämnar nog mina deciliter nästa vecka då. Har inget inplanerat förrän oktober sen så

Hur låg vilopuls har ni blodgivare. Själv har jag blivit nekad p.g.a just den orsaken. 44-45bpm, har fått som svar att under 50bpm så tappar dom inte.

Mig har de aldrig ens tagit pulsen på. Enda de kollat för mig är hb värdet.

Tack för svar. Jag skippar blodgivning idag. Tog en 15 km löptur till jobbet idag istället som uppvärmning inför Bellman. Får se hur smart det var...

Fick just en påminnelse om att blodgivningen saknar mig ... tror knappast de vill ha mitt små febrigablod dock.
Och nästa vecka är det Tjejmilen ... efter Lidingö?
De kommer tro att jag ångrat mig.

Jag lämnade blod i går morse. Testade att jogga en knapp timme igår. Kändes väl inte helt lätt men ändå ok.
Tidigare har jag lämnat blod på kvällen och sen kört långpass på morgonen efter, det har gått betydligt sämre.
Det är nog ganska stor skillnad från