Quote from Bengt Askerfelt on 5 June 2009, 07:30Jag har bara lämnat en gång och mådde bra den dagen, tränade dock inte. Morgonen efter var jag nära att svimma när jag gick i en trappa. Någon vilodag i veckan har man väl så varför inte planera in blodgivningen på den dagen?
Jag har bara lämnat en gång och mådde bra den dagen, tränade dock inte. Morgonen efter var jag nära att svimma när jag gick i en trappa. Någon vilodag i veckan har man väl så varför inte planera in blodgivningen på den dagen?
Quote from Camilla Höög on 5 June 2009, 08:22Om du inte vill att blodgivning ska räknas som ett träningspass så skriver du det enklast som en dagsnotering så ser du det i kalendern.
Om du vill sätta det som ett träningspass så skriver du tid 0 minuter så blir det ingen tid på det passet.
Om du inte vill att blodgivning ska räknas som ett träningspass så skriver du det enklast som en dagsnotering så ser du det i kalendern.
Om du vill sätta det som ett träningspass så skriver du tid 0 minuter så blir det ingen tid på det passet.
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 08:34Blodgivnng ger andra kraft!
1. Stressa inte tll givningen
2. Njut
3. Drick
4. Ät lite järn
5. Ta det lugnt
nästa dag.... run for life(L)
Blodgivnng ger andra kraft!
1. Stressa inte tll givningen
2. Njut
3. Drick
4. Ät lite järn
5. Ta det lugnt
nästa dag.... run for life
(L)
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 09:33Tror det är högst individuellt hur man reagerar på blodgivning. Jag brukar inte märka av det alls, men å andra sidan har jag ju redan från start höga värden för en kvinna..
Stor eloge till alla som ger blod, eller vill ge men inte får av någon anledning.
Tror det är högst individuellt hur man reagerar på blodgivning. Jag brukar inte märka av det alls, men å andra sidan har jag ju redan från start höga värden för en kvinna..
Stor eloge till alla som ger blod, eller vill ge men inte får av någon anledning.
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 10:05Min sensate blodgivning gick jag ut och sprang dagen efter.
Jag måddes skitkasst och var tvungen att stanna flera gånger. Min klubbkompis blev bombis på att jag var gravid.
Nej nej, bara blodgivning, försökte jag övertala henne.
Det tog lång tid innan h
Min sensate blodgivning gick jag ut och sprang dagen efter.
Jag måddes skitkasst och var tvungen att stanna flera gånger. Min klubbkompis blev bombis på att jag var gravid.
Nej nej, bara blodgivning, försökte jag övertala henne.
Det tog lång tid innan h
Quote from Catharina Brattlin on 5 June 2009, 10:23Hur man mår efter en blodgivning hör ofta ihop med hur mycket man väger.
Ca 7% av kroppsvikten består av blod, och väger en person strax över 50 kg (som är minimigränsen) så har personen lite drygt 3 liter blod kvar efter en givning, medans någon som väg
Hur man mår efter en blodgivning hör ofta ihop med hur mycket man väger.
Ca 7% av kroppsvikten består av blod, och väger en person strax över 50 kg (som är minimigränsen) så har personen lite drygt 3 liter blod kvar efter en givning, medans någon som väg
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 11:00Robert: "Får inte lämna blod trots utmärkta värden" - vadan detta?
Robert: "Får inte lämna blod trots utmärkta värden" - vadan detta?
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 11:34Det finns lite andra kriterier som man kan falla på oxå. Mediciner man intar, sexuella relationer, utlandsvistelser. Sylvia kan nog hela listan :).
Det finns lite andra kriterier som man kan falla på oxå. Mediciner man intar, sexuella relationer, utlandsvistelser. Sylvia kan nog hela listan :).
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 11:51Haijby fick säkert inte lämna blod fastän han hade blåblodig partner.
Haijby fick säkert inte lämna blod fastän han hade blåblodig partner.
Quote from Catharina Brattlin on 5 June 2009, 12:09Här:
http://www.geblod.nu/general.aspx?PageId=6
🙂
Här:
http://www.geblod.nu/general.aspx?PageId=6
🙂