Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatblodgivning
You need to log in to create posts and topics.

Jag försökte lämna blod för en liten stund sedan (blodbussen är här vid jobbet idag), men idag fick de inget blod av mig.
Jag fattar inte, jag är ganska svårstucken och berättade således direkt vilken arm som är bäst och även att hon inte borde sticka i k

Hemma hos mig, SÄS i Skene, stänger de klockan 16:00 alla dagar. De verkar inte vilja ha något blod från en arbetare som jag. 🙁

Det är vener. Artärer får bara läkare sticka i. De ligger mycket djupare, syns inte och är smalare. Tur att de känns iallafall.

Haha.. Ja Sylvia, det förklarar att jag inte är lika känslig. Jag är ju tungviktare 🙂
Har aldrig tänkt på att det kunde bero på det.. Man är aldrig för gammal för att lära sig ngt nytt 😉

Bara ett personligt tack från en som har tagit emot en hel del blod. (t+) Snart får jag nog börja ge igen, har lite att jobba igen efter 23 timmar på operationsbordet (uppdelat på 3 tillfällen).

Själv har jag aldrig haft några problem med att träna efter

Ja vi som har kroniska inflammatoriska sjukdomar (i mitt fall i tarmarna) får naturligtvis inte ge blod hur mycket vi än skulle vilja detta. Jag får då skänka en tacksamhetens tanke till alla er som får... och som ger. Djävligt bra jobbat..!
Fortsätt ge b

Åh det hela handlar om en ganska förlegad (och falsk) syn på sexualitet beroende på sexuell läggning. Jag tillhör "riskgruppen" män som har sex med män. Och då får man inte ge blod. Som om jag skulle vara dum nog att inte skydda mig, eller att jag skulle

Det där stör mig så himla mycket! Överallt annars ska det vara korrekt och partner istf för flickvän/pojkvän men på blodcentralen gäller andra regler! Finns det ngn vettig förklaring?

Ja, det där handlar inte om annat än diskriminering. (t-)

Det är ju knappast fler homosexuella män som är "lösaktiga" än heterosexuella, alltså är risken att de har fått en hemsk sjukdom inte mycket större än för andra "vanliga", och om man lever i ett förhållande i mer än sex månader så börjar saker och ting mä