Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatblodgivning
You need to log in to create posts and topics.

Det känns onekligen tråkigt att bli betraktad som paria. Dessutom enligt min egen empiriska undersökning bland vänner så är det klart fler gjorda hiv-tester bland bögar än bland straighta. En större medvetenhet alltså.

🙁

Ja det där du berättar hade jag faktiskt ingen aning om Robert...Men som du säger så har vi en förlegad och falsk syn på sexualitet bla mellan samkönade. Å det är ju ett faktum tråkigt nog. Vill inte ge mig in på adoptionsfrågan typ men det är ju helt otr

Satt och lyssande på intervju med an av de ansvariga för hur det fungerar, bl a ligger ansvaret rätt högt upp, om jag minns rätt är det internationella överenskommelser och standarder, och så handlade det inte om vissa grupper större eller mindre lösaktig

helt förståeligt att det var ett klokt beslut på den tiden, men det är dags att tänka om... Om det nu behövs blod, varför utesluta en så stor del av befolkningen?

Riskkalkyler, som fortfarande gäller (?), fast i mindre grad, skulle jag tro. Satt och tänkte att det var ett rätt kul statistikproblem, hur man ska göra avvägningen.
Men som jag förstod det _kan_ Sverige inte ändra reglerna ensamma, då stoppas svenska bl

Jag skriver in blodgivning som en liten notering i min träningskalender mest för att se hur min träning blir efter en lämning. Jag mår alltid lite kasst upp till någon vecka efter, men det beror på att jag redan från början ligger lågt i Hb. Jag käkar jär

Testa att trycker i dig lever och annat järnberikat i flera veckor förre blodgivning.

Jag måste lämna blod en gång i veckan och märker att jag inte riktigt har samma flås den kvällen och även morgonen därpå. 450 ml i veckan påverkar ju en del men i det långa loppet mår jag sååå mycket bättre nu. Tänk att man kan bli sjuk av att ha för myck