Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBlodiga bröstvårtor
You need to log in to create posts and topics.

Gjorde tävlingspremiär i och med Stockholm halvmarathon och jag hade läst om att man kunde få ont i bröstvårtorna, men trodde inte det skulle hända mig. Jag hade fel som ni kan se på bilden 🙂 Fick två blodspår på min vita tröja.

Så från och med nu ska j

Hej Sebbe,

Tips: använd inte t-shirts i bomull utan skaffa dig en riktig träningströja som sitter som den ska. Den ska vara lite tight och gjord i funktionsmaterial.

Min erfarenhet är att tejp och kroppsbehåring funkar dåligt ihop. Jag använder bara Försvarets hudsalva, och det har aldrig varit några problem.

Det är precis en sådan t-shirt jag använder.

Silvertape håller hela loppet.

Jag håller med Linus. Har haft problem med att få ont i bröstvårtorna när jag har tröjor som sitter löst när jag springer. Numer har jag alltid väldigt trånga tröjor i funktionsmaterial. Nu på hösten kan jag över det ha en annan långärmad tröja, men allti

min upplevelse då det gäller skavda bröstnipplar är precis tvärtom har aldrig haft problem med bommul men därimot med funktionsmatrial upplever dem som skarpare....därimot skulle jag aldrig längre trotts skav någonsin springa med bomull det är en annan sa

Aha, det såg precis ut som en vanlig t-shirt...

Har själv aldrig haft problem med blödande bröstvårtor när jag kört med funktionskläder... (#)

Gör som Pete Doherty
http://www.askmen.com/celebs/entertainment-news/pete-doherty/pete-doherty-nipple-protection.html
😉

Håller med Pontus. En fet salva av något slag är att rekommendera. Själv använder jag vaselin. Glider lätt mot "puppera" 😉
Hälsn. Christy