Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 09:25Allt handlar inte om hälsa. Jag tycker det är intressant hur "övervikt" påverkar resultaten i olika sporter.
Allt handlar inte om hälsa. Jag tycker det är intressant hur "övervikt" påverkar resultaten i olika sporter.
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 09:41det är väl allmänt känt att BMI är ett väldigt missvisande mått på tränande människor?
det är väl allmänt känt att BMI är ett väldigt missvisande mått på tränande människor?
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 09:55Utgångspunkten för alla såna här index är hälsoaspekter och liknande jämförelser över tid & rum. Och då behövs nåt bättre än BMI.
Utgångspunkten för alla såna här index är hälsoaspekter och liknande jämförelser över tid & rum. Och då behövs nåt bättre än BMI.
Quote from Elias Engqvist on 9 March 2011, 10:05IQ är ett bra mått!
IQ är ett bra mått!
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 11:050ne dollar = one vote är ett annat gångbart koncept 😉
0ne dollar = one vote är ett annat gångbart koncept 😉
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 11:32Jag är mer för "1 hektar, 1 röst"... (H)
Jag är mer för "1 hektar, 1 röst"... (H)
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 11:541 timmes träning ger 1 röst.
Övriga träningstimmar ger... jag skulle föredra kontanter.
Kanske dags för Staten att prova nya metoder (läs mutor) för att på en aggregerad nivå stävja övervikt.
1 timmes träning ger 1 röst.
Övriga träningstimmar ger... jag skulle föredra kontanter.
Kanske dags för Staten att prova nya metoder (läs mutor) för att på en aggregerad nivå stävja övervikt.
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 12:23Bara folk med mkt pengar får råd att äta det som är gott och vips, så kopplas övervikt med hög status! Som på den gamla goda tiden då Frankrike fortfarande hade kungar... 😉
Bara folk med mkt pengar får råd att äta det som är gott och vips, så kopplas övervikt med hög status! Som på den gamla goda tiden då Frankrike fortfarande hade kungar... 😉
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 12:55.
.
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 13:03"."? Får vi inte diskutera det här mer nu eller?
"."? Får vi inte diskutera det här mer nu eller?