Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBolt
You need to log in to create posts and topics.

Jum-Jum var ju Pelles Cocker spaniel 😉

Ling, lingelingling: "...Kungen har en rosengård och där träffar Mio jämnåriga Jum-Jum, son till kungens trädgårdsmästare..." - Wikipedia (http://sv.wikipedia.org/wiki/Mio,_min_Mio)

Vilken Pelle pratar du om? Den enda jag kommer på är i saltkråkan...

Japp, Pelle i "Vi på Saltkråkan" (läst den mååånga ggr) får hunden Jum-Jum av snälle "prinsen" Petter som uppvaktar Malin, efter att han förlorat både kanin och säl.

(Det är öht många barn i Astrid Lindgrens böcker/berättelser som får hundar, drömmer om

Rasmus vill ha en CX med skivbromsar.

NU ja, tror inte sånt fanns på Rasmus tid - torparna är avskaffade numera vad jag vet, och luffare. Och barnhem.

Du har inte sett uteliggarna i HBG om du tror att vandrare med packning inte finns längre.

Nej, där är jag inte så ofta.
Men riktiga luffare de där som gick runt och sålde saker eller spelade? Skärslipare och sånt? Tiggare och de där som sjunger i tunnelbanan, jo såna har jag sett några stycken, inte riktigt samma sak.

(Såg faktiskt en riktig

" (Såg faktiskt en riktig sån i somras, men han åkte mercedes och erbjöd service till verkstäder på deras verktyg ...) "

Nej de kallas lurendrejare!

En av mina kompisar körde skärsliperi under några år och gjorde bra pengar på det.
Skolor, äldreboende med kök var bra kunder.