Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBränna fett med distanslöpning
You need to log in to create posts and topics.

Obs att hans definition på "aerobic" inte stämmer med vad vi skulle kalla aerob zon, efter som han snackar högre intensitet. Han använder termen inte i strikt idrottsfysiologisk mening, utan för att sammanfatta konditionsbetonade träningsformer.

Så det h

"I started doing long walks or hikes or easy bike rides with them. My many clients got the benefit of me actually working out right along side them and I got the benefit of 3 to 5 hours a day of very low intensity aerobic work (well, very low for me anywa

Då har du inte sprungit långpass i mitt tempo, Henrik 😉

Nej, det låter onekligen så. Våra begrepp kan mycket väl överlappa.

Vad menar du, och vad läser du in i artikeln, med "helt aerob" - mätt i t.ex. puls?

Den "bästa" fettförbrännarsyssla maken haft var när han fick gå i skogen hela dagarna, delvis i obanad terräng. Ansträngande, men inte intensivt, 6-7 timmar om dagen.
I början behövde han mer sömn, sedan upptäckte han att han behövde äta mer.
Colting sk

Javisst, jättebra. Jag är egentligen inte alls emot "massvis med vardagsmotion", men att ge det som träningsråd till människor som i många har heltidsjobb att promenera 3-5h/dag känns ganska meningslöst. 1h/dag av mer intensiv karaktär känns då som lämpli

Nej hoppar vi in på frågan vad man har tid med så händer mer under högintensiva pass. Frågan är hur väl man tål dem, beroende på var man in befinner sig i sin träningskarriär och hur gammal man är och hurdan kropp man har i grunden.
När jag började spring

Jag kör relativt hög men oftast aerobisk träning tre ggr/vecka i mellan 50-90 minuter och har aldrig mått bättre än nu under hela mitt liv. Skulle knappast orka det varje dag men nu blir det ju alltid vilodag/ar mellan passen. 3 h/dag = vilken planet komm

Om man läser hans artikel, och inte bara gissar innehållet baserat på andras åsikt om den, så ser man att han INTE säger att alla ska ut och gå rask promenad 3h/dag.

1 h/dag = glöm det också. 30 min/dag = det med.

Edit: Still Svensson & motionär.