Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBränna fett med distanslöpning
You need to log in to create posts and topics.

30 min/dag är mitt generella mål - men inte nödvändigt jämnt fördelat, och delvis i form av vardagsmotion. Att som en del kollegor jag haft gå en promenad varje lunch på 20-30 min är inte ouppnåeligt för de flesta. Att hinna med att byta om köra hårt, dus

Om ni läser hans sida så ser ni att han förordar 3-4 timmar lätt kroppsrörelse per dag inklusive trädgårdsarbete, promenader, städning, leka med barnen osv...

Dessutom bör man någon gång i veckan köra snabba rusher och riktigt tung styrketräning. Tydlig

Det bästa ur hälsosynpunkt vore kanske att börja konstruera hela samhället för att det inte skall gå att vara en soffpotatis.
* Inga 9-5 rena kontorsjobb tillåts. Alla måste röra på sig viss del av dagen.
Man får växla med vaktis.
* Inga parkeringar inom

> Det bästa ur hälsosynpunkt vore kanske att börja konstruera hela samhället för att det inte skall gå att vara en soffpotatis.

Amen.

Ingen dum ide:-)

Kanske kan man utforma kollektivtrafiken så att det inte går att kliva av på den hållplats som är närmast resans mål... ;=)

Kul med så mycket diskussion!

Mark har rätt mycket bra att säga om olika saker, men jag har mycket svårt för när folk ska ge sig på löpning. Löpning har ju haft en backlash vad gäller image på det senaste vilket kanske har att göra med att man under rel

Mark är väl typiskt amerikan och profet inom sitt gebit. Blir lite extremt då.

Precis som jag läste i Aftonbladet på nätet på samma tema. Att det senaste i New York var att träna som stenåldersmän. Dvs springa barfota och med bar överkropp i minusgrader

Till Erik m.fl.: Nja, jag vet inte om jag direkt ville ifrågasätta rönen ifråga utan konstaterade mer lite bistert att för dom som lever i ett ekorrhjul så uppstår det nog lite problem. Och ska jag vara riktigt ärlig så är Arthur Lydiard lite av en husgud

Är nog värre än Mark på sätt och vis.

Gick ner 6kg på 8D spring, lufsande, gåendes i november.
Snittade lite över 65K per dygn.

Nyss hemkommen från Syd-Afrika där det gällde 10D i allt annat än perfekta förhållanden.
Snittade 52K.
Gick ner 6 kg.
Fick un