Quote from Guest on 8 December 2008, 19:38Om man vill träna löpning/förbättr sig som löpare, men av någon anledning inte kan eller vill springa under en period, vad är då bästa alternativa träningsformen?
Jag säger inte att så är fallet med mig just nu, men det är onekligen jäkligt halt ute just
Om man vill träna löpning/förbättr sig som löpare, men av någon anledning inte kan eller vill springa under en period, vad är då bästa alternativa träningsformen?
Jag säger inte att så är fallet med mig just nu, men det är onekligen jäkligt halt ute just
Quote from Jonny Persson on 8 December 2008, 19:48Tuffa pass på cykel i kombination med vattenlöpning kan ge effekt för den vanliga löpningen.
Tuffa pass på cykel i kombination med vattenlöpning kan ge effekt för den vanliga löpningen.
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 19:48Bassänglöpning med wetwest. Ett svar som du antagligen inte ville ha!
I övrigt beror det väl på vad du har för svagheter som din löpning skulle må bra av att få bukt med. Men för att bli bra på att springa måsta man - springa.
Bassänglöpning med wetwest. Ett svar som du antagligen inte ville ha!
I övrigt beror det väl på vad du har för svagheter som din löpning skulle må bra av att få bukt med. Men för att bli bra på att springa måsta man - springa.
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 19:55Om jag hade bott i dina trakter hade jag definitivt tränat längdskidåkning om/när det finns snö. Den kondition som det ger kommer du ha nytta av i löpningen.
Om jag hade bott i dina trakter hade jag definitivt tränat längdskidåkning om/när det finns snö. Den kondition som det ger kommer du ha nytta av i löpningen.
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 20:12Ytterligare ett svar du inte vill ha - köp löparskor med dubbar, VJ Sarva eller någon Icebug kanske?
Ytterligare ett svar du inte vill ha - köp löparskor med dubbar, VJ Sarva eller någon Icebug kanske?
Quote from Urban Nilsson on 8 December 2008, 20:19Stairclimber, utan att hålla i sig i handtagen.
Finns på alla gym och tränar den centrala kapaciteten (som även cykel o liknande gör), löpspecifika muskler (som wetvest också gör) och bålstabilitet som du behöver för att få ett bra löpsteg.
Lyft benet m
Stairclimber, utan att hålla i sig i handtagen.
Finns på alla gym och tränar den centrala kapaciteten (som även cykel o liknande gör), löpspecifika muskler (som wetvest också gör) och bålstabilitet som du behöver för att få ett bra löpsteg.
Lyft benet m
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 20:25Med risk för att du igen ignorerar mitt inlägg 😉 så är mitt svar: Icebugs (t+)
Vi har också halt (bor ju på samma breddgrader som du ... tvärs över viken) och utan mina nyinskaffade Icebugs hade jag nog inte sprungit så värst många pass den senaste månad
Med risk för att du igen ignorerar mitt inlägg 😉 så är mitt svar: Icebugs (t+)
Vi har också halt (bor ju på samma breddgrader som du ... tvärs över viken) och utan mina nyinskaffade Icebugs hade jag nog inte sprungit så värst många pass den senaste månad
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 20:28Okej, tack för era snabba och intressanta svar! 🙂 Nu ska vi se:
Tuffa pass på cykel - då borde väl spinning funka? (Jag tänker på halkan igen.)
Bassänglöpning med wetwest - hm, tja. (#) Fredrika, jag har nog de flesta svagheter en löpare kan ha, så de
Okej, tack för era snabba och intressanta svar! 🙂 Nu ska vi se:
Tuffa pass på cykel - då borde väl spinning funka? (Jag tänker på halkan igen.)
Bassänglöpning med wetwest - hm, tja. (#) Fredrika, jag har nog de flesta svagheter en löpare kan ha, så de
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 20:32Stairclimber? Hm, klart intressant - skulle ju kunna kolla in mitt gym lite närmare. Löpband är förstås ett naturligt alternativ också, men jag är uppriktigt sagt lite rädd för Borat-effekten.
Här ignoreras ingenting, Yvonne. 😉 Icebugs eller liknande ka
Stairclimber? Hm, klart intressant - skulle ju kunna kolla in mitt gym lite närmare. Löpband är förstås ett naturligt alternativ också, men jag är uppriktigt sagt lite rädd för Borat-effekten.
Här ignoreras ingenting, Yvonne. 😉 Icebugs eller liknande ka
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 20:34BILD:http://img.alibaba.com/photo/100855381/Precor_Amt_100i_Adaptive_Motion_Trainer_Crosstrainer.jpg
BILD:http://www.bodyconcept.com/family/PRECOR_AMT.jpg
AMT (vad nu det står för) kanske kan vara något, skonsam är knäna är den i alla fall!
Edit. Jag l
BILD:http://img.alibaba.com/photo/100855381/Precor_Amt_100i_Adaptive_Motion_Trainer_Crosstrainer.jpg
BILD:http://www.bodyconcept.com/family/PRECOR_AMT.jpg
AMT (vad nu det står för) kanske kan vara något, skonsam är knäna är den i alla fall!
Edit. Jag l