Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 12:23Daniel, varför är inte crosstrainer ett alternativ? Känns skonsamt mot kroppen. Jag har en muskelbristnming i vaden och försöker hålla igång under tiden då jag inte springa. Crosstrainer är en av få grejer jag kan göra utan få ont.
Daniel, varför är inte crosstrainer ett alternativ? Känns skonsamt mot kroppen. Jag har en muskelbristnming i vaden och försöker hålla igång under tiden då jag inte springa. Crosstrainer är en av få grejer jag kan göra utan få ont.
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 12:52Jag har hört flera som sagt att crosstrainer är ett jättebra alternativ.
Jag har hört flera som sagt att crosstrainer är ett jättebra alternativ.
Quote from Urban Nilsson on 9 December 2008, 14:36All verksamhet som stimulerar den centrala aktiviteten är bra, så det var fel av mig att helt räkna ut crosstrainern. Dock är spinningcykeln bättre ur den synpunkten.
Trappen tränar centrala kapaciteten, muskler som används vid löpning samt bålen. Crosst
All verksamhet som stimulerar den centrala aktiviteten är bra, så det var fel av mig att helt räkna ut crosstrainern. Dock är spinningcykeln bättre ur den synpunkten.
Trappen tränar centrala kapaciteten, muskler som används vid löpning samt bålen. Crosst
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 16:44Jag har aldrig använt en crosstrainer, så jag vet inte hur ansträngande det kan vara att träna i en sådan, men borde inte den träna den centrala kapaciteten bättre eftersom man använder både armar och ben, precis som i skidåkning? Har hört att crosstraine
Jag har aldrig använt en crosstrainer, så jag vet inte hur ansträngande det kan vara att träna i en sådan, men borde inte den träna den centrala kapaciteten bättre eftersom man använder både armar och ben, precis som i skidåkning? Har hört att crosstraine
Quote from Urban Nilsson on 9 December 2008, 17:31Jag har testat crosstrainern. Påminner mer om skidlöpning tycker jag då man lyfts fram med foten än lyfter den fram. Inget ont om skidlöpning. Mycket bra träning då man får skjuta ifrån med benen.
Crosstrainern är nog bra träning generellt men trappen är
Jag har testat crosstrainern. Påminner mer om skidlöpning tycker jag då man lyfts fram med foten än lyfter den fram. Inget ont om skidlöpning. Mycket bra träning då man får skjuta ifrån med benen.
Crosstrainern är nog bra träning generellt men trappen är
Quote from Charlotte Skoglund on 9 December 2008, 17:53crosstrainern var min räddning när jag megastukade foten o hade superdunder tränings abstinens.......:-)
utan den vet jag inte vad jag hade gjort..... körde i 3v innan jag åter kunder springa försiktigt
crosstrainern var min räddning när jag megastukade foten o hade superdunder tränings abstinens.......:-)
utan den vet jag inte vad jag hade gjort..... körde i 3v innan jag åter kunder springa försiktigt
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 20:24Daniel, det är skillnad på olika crosstrainers. Vissa har ett högt steg likt trappmaskin, andra ett flackt steg mer ett likt skidåkning. Generellt har de bakhjulsdrivna ett högre steg. Även maximal bromsad effekt skiljer mycket, speciellt mellan billigare
Daniel, det är skillnad på olika crosstrainers. Vissa har ett högt steg likt trappmaskin, andra ett flackt steg mer ett likt skidåkning. Generellt har de bakhjulsdrivna ett högre steg. Även maximal bromsad effekt skiljer mycket, speciellt mellan billigare
Quote from Urban Nilsson on 9 December 2008, 20:29Ok. Jag ska testa en igen om jag snubblar in på ett gym någon gång.
Ok. Jag ska testa en igen om jag snubblar in på ett gym någon gång.
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 20:54AMT-maskinen LadyGodiva visade bild på längre upp i tråden är superhäftig. Den är ledad så man styr steget helt själv vad gäller höjd/längd. Allt ifrån rakt upp och ner till "språng framåt". Det är tror jag det mest lika löpning man kan komma.
AMT-maskinen LadyGodiva visade bild på längre upp i tråden är superhäftig. Den är ledad så man styr steget helt själv vad gäller höjd/längd. Allt ifrån rakt upp och ner till "språng framåt". Det är tror jag det mest lika löpning man kan komma.
Quote from Urban Nilsson on 11 December 2008, 08:59Jag minns en AMT från Eriksdalsbadet. Det är löprörelser men inte löpmuskler. Jag tycker det är som att ha någon som lyfter en under fötterna medan man försöker springa.
Jag tror att man vinner på trappmaskinen men gillar man AMT ska man naturligtvis kör
Jag minns en AMT från Eriksdalsbadet. Det är löprörelser men inte löpmuskler. Jag tycker det är som att ha någon som lyfter en under fötterna medan man försöker springa.
Jag tror att man vinner på trappmaskinen men gillar man AMT ska man naturligtvis kör