Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra alternativ till löpning
You need to log in to create posts and topics.

Dubbdäck på och fyra-fem timmar på cykeln så blir du lagom mosigt trött.

Köra roddmaskin för bygga både kondition och styrka är även ett tips. Lättare belastning = mer kondition, mer belastning = mer styrketräning. Enligt uppgift ska roddmaskin aktivera runt 85% av alla de stora musklerna.

Men om du har tillgång till gym så ä

Längdskidor fungerar bra förstås, även om man måste vara försiktig när man återupptar löpningen igen då benhinnor, senor, knän o.s.v. är ovana vid löpbelastningen.

Halkskydd eller broddar kostar bara 140-200 spänn och det fungerar bra, tom i det halkiga

Tänkte precis säga det Karl nu nämnde, om du nu har tillgång till löpband inomhus, då är det väl bara att springa där istället för i halkan utomhus?

Annars kom jag å tänka på en annan grej, nämligen extra styrketräning för benen. Själv har jag ambition a

Känner inte riktigt för maskiner och alltför många nya träningsformer just nu, och dessutom vill jag gärna vara utomhus. så jag tror att det får bli så här:

* ska försöka springa en del ändå. Tomten kommer nog med broddar (finns det något hippare namn?)

Crosstrainer är inte detsamma som trappmaskin. Crosstrainer är inget alternativ.

Om man inte håller i handtagen måste bålen stabilisera kroppen. Ergo: man tränar bålen också.

Längdskidor är ypperligt för flåset.

Men för löpspänst kan du räkna bort allt som inte ger stötar mot underlaget. Dvs löpband är bra, trappmaskin o vattenlöpning sämre. Kan du inte springa utomhus, pasa på att spela innebandy, handboll eller vad som hel

Eftersom jag kombinerar skidåkning och löpning så visst hjälper handboll och innebandy en del men inget verkar gå upp mot löpning. Jag brukar köra cirkelträning som är en del spring i. Men varenda år är det samma sak för mig i vårstarten att jag måste ta

Markus: Jag har också funderat på det där med om man kör tung benträning på gymmet så har du slitna ben på löpning. Alla naprapater och liknande rekommenderar ben-styrketräning och anser att det är kanon för löpningen. Men samtidigt så måste de slita på b

Vattenlöpning är jättekul!! (H:)