Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBra grupp på Facebook... SJ och c …
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik: ja om det byggs fler spår. På de flesta spår är det fullt, och ingen regering verkar vilja bygga järnväg nuförtiden, bar förbifarter och andra motorvägar.

I sportlovstider är det rejält knökat med skidor överallt... Varför inte kunna göra cykeltransport/resor på liknande sätt (jaja, skidor tar mindre plats...). + Vet att Lygnens Venner i gbg hyrde tåg (om jag inte minns fel) till VR för ett par år sedan. Hu

Jag är bara ute efter dom enkla små lösningarna... som att tex få ta med sig cykeln mellan Norrköping och Linköping... Jag sitter och åker bil idag för att jag inte får ta med cykeln.. Det känns inte bra...!!!
I vår kommer jag förmodligen börja cykelpendl

På de platser där det går att köra fler tåg så är ofta problemet att det inte finns folk som vill åka med dem. I mer tätbefolkade trakter är det stopp och belägg. Så himla mycket vagnar finns det inte heller som står och skräpar. Det är inte gratis att kö

Jo, mitt inlägg var mest ett i debatten kring hur galet det även är lokalt....
Jag vill även kunna ta med cykeln på både Swebus och SJ till Stockholm när jag åker dit så jag slipper trassla med SL när jag är där.
Så lokalt, regionalt, och riks anser jag a

Öresundstågen på västkusten och Pågatågen i Skåne = får man ta med cykel sommartid = bra! 🙂

i Skåne inte bara sommartid utan alltid utom under rusningstid tror jag på Pågatåg och Öresundståg om vi snackar ta med cykel = ta med cykel som den är utan att paketera i påse

Självklart gick jag med i facebook gruppen 🙂
Vill ni läsa om SJs härliga (ironi) inställning till cyklar så läs deras svar dom gav till cykelguiden.nu http://www.cykelguiden.nu/kronikordetaljer.asp?id=22
Om man som cyklist vill ha en fiend så väl SJ e

Fullt på spåren kan jag inte tänka mig.
Hur stora mellan rum måste det vara. på vägarna säjer man att några bil längder sen är det kö...
På ett räls borde det vara kortare.

X2000 har ju inte ens plats för barnvagnar, där ska bara var prydligt folk, inga sluskar med cyklar eller kräkande barn ...