Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBra grupp på Facebook... SJ och c …
You need to log in to create posts and topics.

Allt utom SJ och NSB är upphandlad trafik där det är trafikhuvudmännen som bestämmer, inte tågbolagen. Det är för övrigt bara de två som är tågbolag om man ska vara noga. Västtrafik och Upptågen som listas körs förresten av SJ.

Veolia och TÅGAB är väl så

OT: X2000 lär ha fått sitt X pga ett litet utrymme för ds i lokdelen (om jag minns rätt, det var många år sen jag hörde det).

"Veolia tar enligt Facebookgruppen inte emot cyklar". När blev Facebookgruppen det enda sanna?

Har inte hängt med i hela tråden. Men man får, som säkert i tråden redan vet, ta med sig så mycket packning som man själv kan lasta på (alltså, inte gå flera gånger men i ett svep så att säga). Det har funkat för mig med inplastad cykel över axeln och en

Tommy: Nej, det finns väl utrymme för fler sanningar men jag syftade på följande:

"Hej!

Som det ser ut idag så har vi bara möjlighet att ta med cykeln på vårt mittnabotåg. På våra andra tåg så har vi inte plats för cyklar.

Vänliga Hälsningar

Veolia Tr

Hej Ali! Jaha då förstår jag Dig bättre..
Ett litet tips: när jag pendlade mellan Kristianstad och Lund lät jag nån hygglig medresenär bära mina hjul, själv bar jag ramen till konduktörens stora förtret. Fick bara hålla koll på den hygglige resenären så h