Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra joggingkläder i dessa tider?
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Jag behöver tips på bra joggingkläder nu när det blir kallare och vinter. Hur bör man klä sig och har ni några konkreta tips på märken etc?

Tacksam för hjälp!

Magnus

Här har jag skrivit mina tips: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=17807#p20989

Jag har för vinterbruk skaffat Newlines vinter tights, som är vindtäta på framsidan. När det som i går ligger över 0 räcker dessa. Blir det kallare så tar man ett par långkallingar under.

På overkroppen kör jag löpartröja, underställströja, vindtät löpar

R 90 ställ, craft skidlöparunderställ och craft skidlöparmössa.
Har fungerat 3 vintrar för mig.

Magnus. Några grundregler:

1. Ta inte på dig för mycket. Man ska frysa lite den första km! Betydligt bättre än att svettas kopiöst och sen frysa + ha vätskebrist.

2. Lager på lager är det som gäller. Inget plagg ska vara tjockt.

Keps! Din bästa vän i regn! Det finns löparmodeller i syntet som inte behåller vätan. Några har inbyggt svettpannband. I övrigt håller jag med övriga; Långa tajts, craftundertröja, lätt löparjacka eller vindväst, tunna syntetfingervantar.

Håller helt med om keps. Sådana små väldigt elastiska handskar
är bra med. Billiga.

Personligen så kör jag med vanliga sommartights, långa sådana, även på vintern. Det skall nog vara många minusgrader för att jag skal lta på mig något annat.

På överkroppen så har jag oftast en funktionströja och en tunn löpartröja. Är det under nollstre

Jag springer också i mina långa sommartights på vintern och en långärmad funktionströja. Ovanpå ett R90-ställ, antingen hela eller bara jackan. Ingen mössa eller vantar.

Vi har sällan så kallt här nere i söder.

Brukar ha underställ under tajtsen om det blir kallt. Har haft det en gång redan, då var det ca +3. Mössa så klart. Det tycker jag är viktigt men därom råder delade uppfattningar det vet jag.
🙂