Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra joggingkläder i dessa tider?
You need to log in to create posts and topics.

jag behöver träna med värmebelastning ska jag då plocka på mig tätare kläder och ett lager extra så att säga för att få det rikigt varmt och tätt? Ska jag köra då så att det känns lagomt när jag går ut istället för att frysa?

Jag inser att jag har farit med osanning. Mina tights är inte sommartights utan mer vår-höst för på sommaren kan man ju inte springa med långa tights hur som helst, eller hur? Men som sagt jag använder dem från 3-4 plus ner till när det är minus.

Sorry!

Springer med korta tights ner till straxt över nollan, kompletterar med ormsalva (rinnande långkallingar) om det är kyligt (som idag i götet). Underställströja och tunn vindjacka, tunna handskar och keps eller tunn mössa. Om det går under nollan åker vint

Idag körde jag i halvlånga tights, långärmad tröja, tunnaste funktionsmössan och handskar...helt perfekt!

Men jag har tjocka tights och vindjacka i garderoben. Det har hänt att jag kört med 3 (tunna) lager men då är det iaf -10.

Det jag har lärt mig ge

Idag (ca 2+ här) körde jag med långa sommar tajts. Underställs tröja och långärmad utanpå det. Funkiskeps på huvet. Under uppvärmningen hade jag även på mej en fliströja och tunna handskar. Dessa åkte av efter uppvärmningen och jösses va mycket lättare ja