Quote from Catharina Brattlin on 31 October 2008, 12:25🙂
🙂
Quote from Elias Engqvist on 31 October 2008, 12:42Mössa har jag sommar som vinter - bomullskeps på sommaren, funktionsmatr-keps på höst och nåt att dra ner över öronen då det blir kallare.
Däremot låter det väldigt varmt med underställsbyxor under tightsen vid +2???
Min erfarenhet är att man ska inte v
Mössa har jag sommar som vinter - bomullskeps på sommaren, funktionsmatr-keps på höst och nåt att dra ner över öronen då det blir kallare.
Däremot låter det väldigt varmt med underställsbyxor under tightsen vid +2???
Min erfarenhet är att man ska inte v
Quote from Funbeat user on 31 October 2008, 12:45Tunna handskar är inte fel även i måttligt kallt väder. Intensiva pass i kyla/kallt regn kommer handskarna på klart före jacka, och ungefär samtidigt som kort ärm övergår i lång. Jacka (dvs andra lagret på överkroppen) tar jag överhuvudtaget nästan bara f
Tunna handskar är inte fel även i måttligt kallt väder. Intensiva pass i kyla/kallt regn kommer handskarna på klart före jacka, och ungefär samtidigt som kort ärm övergår i lång. Jacka (dvs andra lagret på överkroppen) tar jag överhuvudtaget nästan bara f
Quote from Elias Engqvist on 31 October 2008, 12:51Handskar tar jag också på "tidigt" - har väldigt frusna händer. Jackan är bra om det regnar också!
Handskar tar jag också på "tidigt" - har väldigt frusna händer. Jackan är bra om det regnar också!
Quote from Fredric Lagerström on 31 October 2008, 13:00Hmm Bomullskeps på sommarn och funkiskeps på vintern hmm
Jag gör precis tvärt om.
Jag säger inte nu att det ena är rätt eller fel. Jag bara konstaterar...
Hmm Bomullskeps på sommarn och funkiskeps på vintern hmm
Jag gör precis tvärt om.
Jag säger inte nu att det ena är rätt eller fel. Jag bara konstaterar...
Quote from Funbeat user on 31 October 2008, 13:05Trodde att jag var ensam om att springa i R90 fortfarande. Fick nyligen lite kritik angående hur snyggt det är med R90.. 🙂
Senaste inköpet (idag) är en Icebreaker Mondo 200 zip, ska provcyklas imorgon.
Mina nya SPD pedaler ligger på posten och väntar..
Trodde att jag var ensam om att springa i R90 fortfarande. Fick nyligen lite kritik angående hur snyggt det är med R90.. 🙂
Senaste inköpet (idag) är en Icebreaker Mondo 200 zip, ska provcyklas imorgon.
Mina nya SPD pedaler ligger på posten och väntar..
Quote from Funbeat user on 31 October 2008, 13:13Vid träningspass så gör det inget om jag klär mig lite för varmt, jag tycker det kan vara bra att lära sig hantera vätskeförluster på träning.
På tävling däremot går jag efter devisen "frysa första biten"
Vid träningspass så gör det inget om jag klär mig lite för varmt, jag tycker det kan vara bra att lära sig hantera vätskeförluster på träning.
På tävling däremot går jag efter devisen "frysa första biten"
Quote from Elias Engqvist on 31 October 2008, 13:33Aadu: Ang. kepsmatrialet har jag resonerat såhär: På sommaren är det varmt så behöver man svalka huvudet. En bomullsmössa samlar ihop/håller kvar svetten längre och kyler därmed i fartvinden. En funkismössa däremot leder bättre bort svetten och kyler därm
Aadu: Ang. kepsmatrialet har jag resonerat såhär: På sommaren är det varmt så behöver man svalka huvudet. En bomullsmössa samlar ihop/håller kvar svetten längre och kyler därmed i fartvinden. En funkismössa däremot leder bättre bort svetten och kyler därm
Quote from Funbeat user on 31 October 2008, 13:33Läget just nu R90-ställ + funktionströja under. Nästa steg blir tunna vantar och mössa. Ännu kallare (minusgrader) blir det dessutom underställ.
Läget just nu R90-ställ + funktionströja under. Nästa steg blir tunna vantar och mössa. Ännu kallare (minusgrader) blir det dessutom underställ.
Quote from Funbeat user on 31 October 2008, 16:40Kortbyxor har jag på mig tills det är c:a 3-4 plusgrader långärmad tröja och vantar kommer dock på betydligt tidigare, redan vid 10-12 grader. Börjar med mössa som jag sen tar av mig när jag blivit varm.
Sommartights mellan -7 - +3 kallare än så, så tar
Kortbyxor har jag på mig tills det är c:a 3-4 plusgrader långärmad tröja och vantar kommer dock på betydligt tidigare, redan vid 10-12 grader. Börjar med mössa som jag sen tar av mig när jag blivit varm.
Sommartights mellan -7 - +3 kallare än så, så tar