Quote from Funbeat user on 7 November 2011, 17:01Jag älskar buffar! Det är skönt som pannband eller att dra som en tub över håret (blir som en mössa)
Jag har bara en buff men mängder av mössor, antagligen för att jag letar efter den perfekta mössan och köper en ny varje säsong i hopp om att ha hittat
Jag älskar buffar! Det är skönt som pannband eller att dra som en tub över håret (blir som en mössa)
Jag har bara en buff men mängder av mössor, antagligen för att jag letar efter den perfekta mössan och köper en ny varje säsong i hopp om att ha hittat
Quote from Funbeat user on 7 November 2011, 17:57Jag använder öronlappar när det blåser eller då tempen når runt +5 grader. Kan komplettera med ett brett pannband i flecce om det kryper under nollan. Är sällan riktigt kallt på mina breddgrader, så jag kan fortsätta odla min avsky mot mössor.
Jag använder öronlappar när det blåser eller då tempen når runt +5 grader. Kan komplettera med ett brett pannband i flecce om det kryper under nollan. Är sällan riktigt kallt på mina breddgrader, så jag kan fortsätta odla min avsky mot mössor.
Quote from Funbeat user on 7 November 2011, 18:16Tack för många fina tips! En mössa med hål för tofsen låter definitivt som något för mig. Måste ut i affärerna och leta. Om jag inte hittar någon sån kanske jag provar med buff.
Tack för många fina tips! En mössa med hål för tofsen låter definitivt som något för mig. Måste ut i affärerna och leta. Om jag inte hittar någon sån kanske jag provar med buff.
Quote from Funbeat user on 7 November 2011, 18:42Jag har svårt att klara mig utan att ha både mössa och buff. Ned till 0 grader blir det buff som pannband. Från 0 till -10 blir det mössa och buff, där buffen fungerar som halsduk. När det är kallare än -10 drar jag på mig buffen så att bara en del av ans
Jag har svårt att klara mig utan att ha både mössa och buff. Ned till 0 grader blir det buff som pannband. Från 0 till -10 blir det mössa och buff, där buffen fungerar som halsduk. När det är kallare än -10 drar jag på mig buffen så att bara en del av ans
Quote from Funbeat user on 8 November 2011, 20:57Jag har en "skorstensmössa" dvs en cylindrisk sak med åtdragbar resår läns ena cylinderkanten. Resåren går att släppa efter successivt, det blir ju varmare om huvudet under passet.
Det går rent av att konvertera en buff till dylik skorsten, bara att trä
Jag har en "skorstensmössa" dvs en cylindrisk sak med åtdragbar resår läns ena cylinderkanten. Resåren går att släppa efter successivt, det blir ju varmare om huvudet under passet.
Det går rent av att konvertera en buff till dylik skorsten, bara att trä
Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 09:29En del av mina buffar leker hemsk gärna skorsten, de rättar ut sig till ett huckle som täcker det mesta av håret/flätan - påminner lite om när man klädde ut sig som barn med gamla underkjolar på huvudet ... - verkar vara lite olika kvalitet i trikån på de
En del av mina buffar leker hemsk gärna skorsten, de rättar ut sig till ett huckle som täcker det mesta av håret/flätan - påminner lite om när man klädde ut sig som barn med gamla underkjolar på huvudet ... - verkar vara lite olika kvalitet i trikån på de
Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 10:26Tycker det är märkligt att en mössa kan vara något att fundera på, men jag är ju jag. Har en kartong med mössor, vantar och halsdukar jag samlat på mig sedan jag var liten grabb. Ska jag ut och röra på mig och det är kallt kör jag ner handen i boxen och t
Tycker det är märkligt att en mössa kan vara något att fundera på, men jag är ju jag. Har en kartong med mössor, vantar och halsdukar jag samlat på mig sedan jag var liten grabb. Ska jag ut och röra på mig och det är kallt kör jag ner handen i boxen och t
Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 12:37Även mössor har gjorts till en utrustningsdetalj som har avgörande egenskaper för vår upplevelse, för våra unika behov, och för vår personlighet. Och så börjar vi fundera på mössjävlarna också. Det är synd om konsumenterna, som Indras dotter sa.
Trodde f
Även mössor har gjorts till en utrustningsdetalj som har avgörande egenskaper för vår upplevelse, för våra unika behov, och för vår personlighet. Och så börjar vi fundera på mössjävlarna också. Det är synd om konsumenterna, som Indras dotter sa.
Trodde f
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 14:45Jag har precis köpt en löparmössa av märket SOC. Tycker väldigt mycket om den och den har också hål för hästsvansen vilket är praktiskt om man har längre hår. Förr om åren så har jag alltid kört med min mulle-mössa som jag fick hos Friluftsfrämjandet 1983
Jag har precis köpt en löparmössa av märket SOC. Tycker väldigt mycket om den och den har också hål för hästsvansen vilket är praktiskt om man har längre hår. Förr om åren så har jag alltid kört med min mulle-mössa som jag fick hos Friluftsfrämjandet 1983
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 15:02Jag köpte en mössa från Ullmax, kanon när det blir lite kallare ute. (Minusgrader)
Men igår sprang jag från Kista -> hem 26 km när det var 4 grader... då var den för varm. Så klassiska pannbandet fick va på och det var perfekt.
Jag köpte en mössa från Ullmax, kanon när det blir lite kallare ute. (Minusgrader)
Men igår sprang jag från Kista -> hem 26 km när det var 4 grader... då var den för varm. Så klassiska pannbandet fick va på och det var perfekt.