Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Du är lite självplågare du (t+)
Vet du hur ont man kan få i muskler man inte visste att man hade?

Tydligen kan man göra samma övningar liggandes på sidan, och så lyfter man det undre benet (för att aktivera insida lår och musklerna i den regionen) eller

Självklart kan jag dela med mig. Jag tippar dock att jag får ligga på sidan och höja benet, som du beskrev. Den är vanlig har jag förstått efter en del glutt-surfande 🙂

För transversus har jag fått en rörelse de kallar för baby-rörelser. Lgger på rygg

*fniss* Glutt-surfande fick mig att tänka på helt andra saker 😀

Händerna i den andra övningen, håller du dem mot taket eller hur menar du? Det lät otroligt jobbigt, måste testa.

Edit: Alltså jag begriper inte... Om jag har höft i 90 grader och knä i 90

börja med 10 sekunder åt gången istället och öka sedan med 5 sekunder åt gången med några dagars mellanrum. det finns ingen mening med att hålla en längre tid och göra fel.

Tur att man bara har klenben och inte löparknän.

Jessica,
jag kör tills jag tycker jag tappar formen, dvs att jag måste ta i med ryggen. Fast redan nu efter en vecka så känns det inget i ryggen. Mer fundersam över att övningen tar på rätt ställe eftersom jag bara läst om väldigt "lätta" övningar för tra

med just transversus är det så att man bara vill lära hjärnan att använda den automatiskt. eftersom den arbetar i alla aktiviteter och rörelser

Anders, nu tror jag att jag fattade. Vilken jobbig övning! Hur andas man undertiden? (Jag gjorde samma misstag som när jag kör plankan, jag håller andan tills jag blir blå (#) innan jag kommer på att syre är en vital del av livet...)

JAg glömmer också andas, men enligt sjukgymnasten kan det sabba övningen, man måste andas med magen, inte bröstet, enl honom. Inte världens lättaste...

Jag såg en udnersökning från GIH att det räckte med att informationen "Dra in nedre delen av magen" så

Hoppla, det hade jag ingen aning om!

Tur att ingen är hemma nu och ser mig förresten, jag måste se skum ut som ligger och sprattlar omkring på vardagsrumsgolvet...