Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

På denna övning är det omöjligt att dra in magen, då går det juinte att andas. De körde andra övningar med lägre belastning. Men försök andas med magen.

Haha, om du ska prova med alla mina otydligheter och korrigeringar så kommer du ha gjort en timmes ba

Jag upptäckte en ny grej, när jag väl hittar något som jag tror är rätt och gumpen lättar lite (det är mer fråga om att svanskotan lättar från golvet, inte mycket mer) så blir jag vinglig i sidleds. Det är jättejobbigt att hålla balansen och hålla upp rum

hela den här diskussionen gör mig lite paranoid. tänk om jag också har en "muskel som kroppen glömde...."

När ni ändå är inne på core-träning så kan jag passa på att tipsa om boken Total Stabilitetsträning av Joanne Elphinston. Den används av naprapatstudenter i deras studier. Borde finnas på bibliotek i många städer. Jag håller själv på och kör flertalet av

Har man dålig kontakt med alt en svag (låg uthållighet) Gluteus Maximus så blir muskeln spänd, vilket kan leda till att Tractusbandet blir spänt och vi får resultatet löparknä.

Först av allt, core är i princip alltid involverat i all funktionell rehabil

Mitt löparknä känns bra, tror jag. Har bara joggat korta sträckor typ 20-30 min, två gånger i veckan på löpband. Jag undrar måste man börja från början igen. Det vill säga små ökningar varje vecka?

Det beror väl på hur länge du har haft uppehåll. Och vad du gjort under vilan. Men du kan nog gå lite fortare än om du varit helt otränad. Bara du lyssnar på kroppen, och då kanske inte bara på knät.

Jag har kört spinning tre timmar i veckan.