Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 23:13Hade jag bott på fässbergshemmet hade jag såklart kört backträning på västerberget var och varannan dag, och då hade jag inte blivit gammal. En smula paradoxalt, måhända.
Hade jag bott på fässbergshemmet hade jag såklart kört backträning på västerberget var och varannan dag, och då hade jag inte blivit gammal. En smula paradoxalt, måhända.
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 23:13Wallinsbacken i Mölndal.
Starta nere på Wallinsgatan och spring upp för gångvägen upp mot elljusspåret på Safjället. När du är uppe vid spåret, ta till höger, det går ner några meter och avsluta sen med backen vid vattenreservoaren.
http://www.funbeat.se
Wallinsbacken i Mölndal.
Starta nere på Wallinsgatan och spring upp för gångvägen upp mot elljusspåret på Safjället. När du är uppe vid spåret, ta till höger, det går ner några meter och avsluta sen med backen vid vattenreservoaren.
http://www.funbeat.se
Quote from ellen olsson on 16 July 2009, 23:17> Wallinsbacken i Mölndal.
Starta nere på Wallinsgatan och spring upp för gångvägen upp mot elljusspåret på Safjället. När du är uppe vid spåret, ta till höger, det går ner några meter och avsluta sen med backen vid vattenreservoaren.Den backen har man
> Wallinsbacken i Mölndal.
Den backen har man
Quote from Funbeat user on 17 July 2009, 09:20För en riktigt kärv runda kan du prova 4,5-kilometarn Torrekulla i Kållered.
För en riktigt kärv runda kan du prova 4,5-kilometarn Torrekulla i Kållered.
Quote from Funbeat user on 17 July 2009, 09:44En goding är backen från Kallebäck, cykelbanan längs Boråsvägen, under densamma upp mot Delsjö golfbana och Gais(?)-gården. Ca 2km med motlut.
Sen kan man fortsätta mot Stora Delsjön och springa runt den, 7.5km. Där det också finns höjdmeter att hämta.
En goding är backen från Kallebäck, cykelbanan längs Boråsvägen, under densamma upp mot Delsjö golfbana och Gais(?)-gården. Ca 2km med motlut.
Sen kan man fortsätta mot Stora Delsjön och springa runt den, 7.5km. Där det också finns höjdmeter att hämta.
Quote from Funbeat user on 17 July 2009, 10:27Christian, du beskrev precis min runda igår... Jag bor precis vid botten av Kallebäcksbacken så den får jag ofta börja mina rundor med.
Christian, du beskrev precis min runda igår... Jag bor precis vid botten av Kallebäcksbacken så den får jag ofta börja mina rundor med.
Quote from ellen olsson on 17 July 2009, 10:29> En goding är backen från Kallebäck, cykelbanan längs Boråsvägen, under densamma upp mot Delsjö golfbana och Gais(?)-gården. Ca 2km med motlut.
Om man tycker det är lite mjäkigt så springer man förbi vid bussens ändhållplats och tar cykelbanan upp till
> En goding är backen från Kallebäck, cykelbanan längs Boråsvägen, under densamma upp mot Delsjö golfbana och Gais(?)-gården. Ca 2km med motlut.
Om man tycker det är lite mjäkigt så springer man förbi vid bussens ändhållplats och tar cykelbanan upp till
Quote from Funbeat user on 18 July 2009, 22:33Fina tips! Nu har jag backar som räcker för några veckor 😉
Hur är det med skidbackar i närheten då? Det borde väl finnas mer än brudaremossen???
Fina tips! Nu har jag backar som räcker för några veckor 😉
Hur är det med skidbackar i närheten då? Det borde väl finnas mer än brudaremossen???
Quote from Funbeat user on 18 July 2009, 23:05Finns en skidbacke i Alafors men det är ju några mil norrut.
Vill du pröva backar virtuellt kan du testa till exempel Räntmästaregatan i Lunden.
Du hittar den på länken nedan.
http://www.hitta.se/gatubild/?gvX=6405028&gvY=1273701&gvH=90
(du stegar dig fra
Finns en skidbacke i Alafors men det är ju några mil norrut.
Vill du pröva backar virtuellt kan du testa till exempel Räntmästaregatan i Lunden.
Du hittar den på länken nedan.
http://www.hitta.se/gatubild/?gvX=6405028&gvY=1273701&gvH=90
(du stegar dig fra
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 12:19Backen i Alafors går ej att springa i för tillfället, då det är en byggarbetsplats. Backen håller på att höjas och förlängas, sen blir det en rejäl backe att springa i.... den var jobbig redan innan.
Men det finns många andra fint kuperade slingor i det
Backen i Alafors går ej att springa i för tillfället, då det är en byggarbetsplats. Backen håller på att höjas och förlängas, sen blir det en rejäl backe att springa i.... den var jobbig redan innan.
Men det finns många andra fint kuperade slingor i det