Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 15:58"Jag tror att cykelskytte har tid att träna på många saker. För tid(o pengar) är något försvaret har i överflöd."
Ingen aning om vad cykelskytte har med den här tråden att göra. Men det är säkert ett sidospår. Har du utövat cykelskytte månne?
"Oavsett
"Jag tror att cykelskytte har tid att träna på många saker. För tid(o pengar) är något försvaret har i överflöd."
Ingen aning om vad cykelskytte har med den här tråden att göra. Men det är säkert ett sidospår. Har du utövat cykelskytte månne?
"Oavsett
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 16:18Det är bättre att inte någon kan nypa så lätt i bromsarna och ställa till det.
Det är därför som det inte finns bromsar på bancyklar.Folk&fä får panik av olika saker och tar felaktiga beslut som sedan kan resultera i helt onödiga krascher. Jag tycker at
Det är bättre att inte någon kan nypa så lätt i bromsarna och ställa till det.
Det är därför som det inte finns bromsar på bancyklar.
Folk&fä får panik av olika saker och tar felaktiga beslut som sedan kan resultera i helt onödiga krascher. Jag tycker at
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 16:25Då kan man klara sig med bara bakbromsen då. Sparar massor med gram och ingen kan nypa i bromsen och ta med sig en hel klunga ner.
Då kan man klara sig med bara bakbromsen då. Sparar massor med gram och ingen kan nypa i bromsen och ta med sig en hel klunga ner.
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 16:34UCI har klara regler på hur en LVG-cykel skall se ut på tävling. Det följer jag.
Jag behöver inte jaga gram på cykeln så länge jag har några kilo som kan plockas på kroppen.
Du får plocka av frambromsen på VR och köra.
UCI har klara regler på hur en LVG-cykel skall se ut på tävling. Det följer jag.
Jag behöver inte jaga gram på cykeln så länge jag har några kilo som kan plockas på kroppen.
Du får plocka av frambromsen på VR och köra.
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 16:54Nä, jag kör inte VR. Kör inte utan broms heller. Men jag håller mina fälgbromsar i skick och bromsar när det behövs.
Synd bara att det inte finn lvg-hojar med skiva. Men CX med skiva finns ju nu. Fast man kanske bör beteckna den som "CX-liknande cykel me
Nä, jag kör inte VR. Kör inte utan broms heller. Men jag håller mina fälgbromsar i skick och bromsar när det behövs.
Synd bara att det inte finn lvg-hojar med skiva. Men CX med skiva finns ju nu. Fast man kanske bör beteckna den som "CX-liknande cykel me
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 16:56Du får köpa en hybrid och kalla den "Pracer".
Du får köpa en hybrid och kalla den "Pracer".
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 17:13Eller en mtb och sätta bockstyre på 🙂
Pracer... Jag fattar inte. Anar ett skämt här men jag fattar inte vad, ge en ledtråd. Bokstaven P följt av ordet racer, är det rätt spår? Menar du att "sätta P" för nåt eller att be en bön (eng. pray)?
Eller en mtb och sätta bockstyre på 🙂
Pracer... Jag fattar inte. Anar ett skämt här men jag fattar inte vad, ge en ledtråd. Bokstaven P följt av ordet racer, är det rätt spår? Menar du att "sätta P" för nåt eller att be en bön (eng. pray)?
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 17:27Det kan verka konstigt för en ovan betraktare att man tillåter tekniksprång inom vissa områden, tex elektroniska växelsystem eller införandet av exotiska material i ram och komponenter men att andra områden inte förnyas i samma takt, tex bromsskivans från
Det kan verka konstigt för en ovan betraktare att man tillåter tekniksprång inom vissa områden, tex elektroniska växelsystem eller införandet av exotiska material i ram och komponenter men att andra områden inte förnyas i samma takt, tex bromsskivans från
Quote from Anders Wallerstedt on 1 March 2009, 21:33http://www.canyon.com/_en/technology/project68.html
Quote from Funbeat user on 3 March 2009, 21:06(H:)
Med en skiva på var sida klarar man sig med klenare gaffel.
(H:)
Med en skiva på var sida klarar man sig med klenare gaffel.