Quote from Funbeat user on 18 March 2009, 11:43Undra varför inte alla MTB åkare väljer skivbroms som är så bra...?
Det är ju tillåtet inom MTB, från nybörjar klassen ända upp till världs cupen, VM, OS m.m.
Undra varför inte alla MTB åkare väljer skivbroms som är så bra...?
Det är ju tillåtet inom MTB, från nybörjar klassen ända upp till världs cupen, VM, OS m.m.
Quote from Funbeat user on 18 March 2009, 12:20Viktskillnad. Som det verkar har de flesta detta som främsta skäl. (Min uppfattning. Kan vara fel.)
Totalkostnad för systembyte. Många har stora pengar låsta i ramar, hjul och gafflar för v-broms vilket gör själva övergången dyr.
Teknisk komplexitet. En
Viktskillnad. Som det verkar har de flesta detta som främsta skäl. (Min uppfattning. Kan vara fel.)
Totalkostnad för systembyte. Många har stora pengar låsta i ramar, hjul och gafflar för v-broms vilket gör själva övergången dyr.
Teknisk komplexitet. En
Quote from Funbeat user on 18 March 2009, 14:47>Viktskillnad. Som det verkar har de flesta detta som främsta skäl. (Min uppfattning. Kan vara fel.)
Jaha, det är inte svårt att få ihop en cykel på 6.8 kg med skivbromsar.
>Totalkostnad för systembyte. Många har stora pengar låsta i ramar, hjul och gaf
>Viktskillnad. Som det verkar har de flesta detta som främsta skäl. (Min uppfattning. Kan vara fel.)
Jaha, det är inte svårt att få ihop en cykel på 6.8 kg med skivbromsar.
>Totalkostnad för systembyte. Många har stora pengar låsta i ramar, hjul och gaf