Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 08:04Har inte haft problem med att få mina fälgbromsar att ta men däremot låter de som F´N. Vad kan man göra åt det - rengöring av bromsgummi och fälg?
Har inte haft problem med att få mina fälgbromsar att ta men däremot låter de som F´N. Vad kan man göra åt det - rengöring av bromsgummi och fälg?
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 08:07Det kan sitta något i gummit.
Det kan sitta något i gummit.
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 15:56Vad är det för ljud?
Vad är det för ljud?
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 15:58Det skriker helt enkelt. IIIIIIIIIIHHHHHIIIIIIHHHH....typ
Ett ljud som jag hört från flera andra som pendlar på cykeln til jobbet mitt inne stan.
Det skriker helt enkelt. IIIIIIIIIIHHHHHIIIIIIHHHH....typ
Ett ljud som jag hört från flera andra som pendlar på cykeln til jobbet mitt inne stan.
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 16:00Rengör och Rikta.
Rengör och Rikta.
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 16:26Låter som att du inte har justerat klossarna med "toe-in". Om bromsklossarna är helt parallella mot fälgen så uppstår såna skrikande ljud när man bromsar. De ska i stället vara lite vinklade så klossen successivt lägger sin yta mot fälgen.
Se här. Bra fö
Låter som att du inte har justerat klossarna med "toe-in". Om bromsklossarna är helt parallella mot fälgen så uppstår såna skrikande ljud när man bromsar. De ska i stället vara lite vinklade så klossen successivt lägger sin yta mot fälgen.
Se här. Bra fö
Quote from Funbeat user on 17 March 2009, 18:53Det har inkommit fler skäl till att inte ha skivbroms. Efter varje asterisk kommer ett argument mot skivbroms och sedan kommentar om det argumentet.
* Service på tävling funkar dåligt med skivbroms.
Lyckas man inte standardisera bromsskivans mått på sa
Det har inkommit fler skäl till att inte ha skivbroms. Efter varje asterisk kommer ett argument mot skivbroms och sedan kommentar om det argumentet.
* Service på tävling funkar dåligt med skivbroms.
Lyckas man inte standardisera bromsskivans mått på sa
Quote from Funbeat user on 17 March 2009, 19:01Det är inget problem för de som inte tävlar. Det finns massor av hybrider att köpa.
Vill folk tävla så finns det regler kring just den trevliga sysselsättningen.
Det är inget problem för de som inte tävlar. Det finns massor av hybrider att köpa.
Vill folk tävla så finns det regler kring just den trevliga sysselsättningen.
Quote from Funbeat user on 18 March 2009, 09:57Regelverk kan och bör vara föränderliga för att hantera (bland annat) tekniska framsteg. Hoppas UCI tar ett steg framåt nån gång. Kanske under vår livstid 🙂
Regelverk kan och bör vara föränderliga för att hantera (bland annat) tekniska framsteg. Hoppas UCI tar ett steg framåt nån gång. Kanske under vår livstid 🙂
Quote from Funbeat user on 18 March 2009, 10:07Det finns som sagt massor av aktiviteter som inte är reglerade av UCI.
BILD:http://www.bigtopmania.co.uk/images/Crazy-Bikes@Fruitstock.jpg
Det finns som sagt massor av aktiviteter som inte är reglerade av UCI.
BILD:http://www.bigtopmania.co.uk/images/Crazy-Bikes@Fruitstock.jpg