Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 09:20Ibland tar de avbrott i ishockeyn så man inte behöver vänta till efter tredje perioden för att hjälmarna skall av.
Annars (vid cykling då), sätt på en peruk på hjälmen, och kanske cykla lite vingligt också. Det borde hjälpa mot närgångna bilister. Peruke
Ibland tar de avbrott i ishockeyn så man inte behöver vänta till efter tredje perioden för att hjälmarna skall av.
Annars (vid cykling då), sätt på en peruk på hjälmen, och kanske cykla lite vingligt också. Det borde hjälpa mot närgångna bilister. Peruke
Quote from Anders Wallerstedt on 4 November 2008, 09:59Och ligg inte så nära kanten, utan ta plats, så bilarna "måste" bromsa vid möte.
Och ligg inte så nära kanten, utan ta plats, så bilarna "måste" bromsa vid möte.
Quote from Rasmus Olsson on 4 November 2008, 11:27Precis som Jonas säger. tar man plats så måste omkörande bilar gå ut över mittenlinjen, och då ger mer utrymme, än om de försöker klämma sig mellan dig på cykel och mittenlinjen. Då blir det farligt nära.
Tutar dom så ta mer plats! Du har lika stor rätt,
Precis som Jonas säger. tar man plats så måste omkörande bilar gå ut över mittenlinjen, och då ger mer utrymme, än om de försöker klämma sig mellan dig på cykel och mittenlinjen. Då blir det farligt nära.
Tutar dom så ta mer plats! Du har lika stor rätt,
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 13:21Hej Leif.
http://www.md.kth.se/body/edu/mme/4F1815/Cykelrapport_ht06.pdf
På 6.5.4 kan du läsa lite om hur man räknar ut detta med bromskraften osv.
Vänligen
P.
Hej Leif.
http://www.md.kth.se/body/edu/mme/4F1815/Cykelrapport_ht06.pdf
På 6.5.4 kan du läsa lite om hur man räknar ut detta med bromskraften osv.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 5 November 2008, 08:02Bruse!! Du har inte körkort eller hur.
Bruse!! Du har inte körkort eller hur.
Quote from Rasmus Olsson on 5 November 2008, 08:18Vad har körkort med saken att göra? Får man prejja mig ned i diket om jag inte har det?
Vad har körkort med saken att göra? Får man prejja mig ned i diket om jag inte har det?
Quote from Funbeat user on 5 November 2008, 08:25Givetvis inte men man lär sig trafikvett i körskolan! Vilket iofs många bilister saknar. Men som cyklist har man inte automatisk rätt till att bete sig hur som helst i trafiken.
Givetvis inte men man lär sig trafikvett i körskolan! Vilket iofs många bilister saknar. Men som cyklist har man inte automatisk rätt till att bete sig hur som helst i trafiken.
Quote from Rasmus Olsson on 5 November 2008, 08:29Det har du rätt i, men om någon tutar och försöker tränga sig förbi mig, och utsätter mig för fara, då tar jag mer plats i trafiken. Jag måste ha rättena tt säkerställa min egen personliga säkerhet, om jag känner mig hotad.
Kanske råkade uttrycka mig så
Det har du rätt i, men om någon tutar och försöker tränga sig förbi mig, och utsätter mig för fara, då tar jag mer plats i trafiken. Jag måste ha rättena tt säkerställa min egen personliga säkerhet, om jag känner mig hotad.
Kanske råkade uttrycka mig så
Quote from Funbeat user on 5 November 2008, 08:38Hur säkerställer du din personliga säkerhet genom att
:Cyklar jag istan brukar jag bromsa in framför bilarna som tutar. Jag är inte ivägen för att jävlas, men tutar de, gör jag det.:??
jag förstår inte hur det kan vara säkert, det säkraste är väl att h
Hur säkerställer du din personliga säkerhet genom att
:Cyklar jag istan brukar jag bromsa in framför bilarna som tutar. Jag är inte ivägen för att jävlas, men tutar de, gör jag det.:??
jag förstår inte hur det kan vara säkert, det säkraste är väl att h
Quote from Mikaela Lexén on 5 November 2008, 10:48>Chrille
Om man ligger så långt till höger att bilarna kommer förbi utan att hålla ut åt vänster, så existerar du inte för bilisterna. De lättar inte ens på gasen, när de kör förbi.
Mest obehagligt är detta på vägar med ingen eller mycket smal vägren.Är
>Chrille
Om man ligger så långt till höger att bilarna kommer förbi utan att hålla ut åt vänster, så existerar du inte för bilisterna. De lättar inte ens på gasen, när de kör förbi.
Mest obehagligt är detta på vägar med ingen eller mycket smal vägren.
Är