Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 16:14Ja, och lårbenet bör vara ovanför underbenet.
Ja, och lårbenet bör vara ovanför underbenet.
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 18:09Kammar man mittbena eller sidbena bör den vara ovanför både underben och ovanbenen
Kammar man mittbena eller sidbena bör den vara ovanför både underben och ovanbenen
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 08:30Nu känner jag mig trög... 30 grader?
När foten är längst ner?
Nu känner jag mig trög... 30 grader?
När foten är längst ner?
Quote from Rasmus Olsson on 12 August 2010, 08:34Står det inte så "ena pedalen i nedersta läget, ska knät vara lätt böjd, cirka 30 graders vinkel". Är det otydligt, så får jag väl formulera om?
Står det inte så "ena pedalen i nedersta läget, ska knät vara lätt böjd, cirka 30 graders vinkel". Är det otydligt, så får jag väl formulera om?
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 10:45Vinkeln blir väl 150 grader, eller? 🙂
Vinkeln blir väl 150 grader, eller? 🙂
Quote from Rasmus Olsson on 12 August 2010, 10:54Eh, det har jag inte reflekterat över. Bara återger den kunskapen jag fått mig förmedlat.
Eh, det har jag inte reflekterat över. Bara återger den kunskapen jag fått mig förmedlat.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 11:0330 grader låter väldigt spetsigt - och som om min ram skulle vara väldigt mkt lägre ... 30 graders vinkel mellan lår och vertikalaxel? eller 150 grader i knät, baksidan eller 210 sett från andra hållet 😉
30 grader låter väldigt spetsigt - och som om min ram skulle vara väldigt mkt lägre ... 30 graders vinkel mellan lår och vertikalaxel? eller 150 grader i knät, baksidan eller 210 sett från andra hållet 😉
Quote from Rasmus Olsson on 12 August 2010, 11:04Hm, det borde ju bli 150 grader baksida knät, mellan lår och vad. 30 grader refereras nog till vinkeln vadens vertikal förläning och låret.
Eller? Är vi överens om min felskrivning?
Hm, det borde ju bli 150 grader baksida knät, mellan lår och vad. 30 grader refereras nog till vinkeln vadens vertikal förläning och låret.
Eller? Är vi överens om min felskrivning?
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 11:10Ja, fast jag tycker ändå att man förstår bra vad som menas. 30 grader kvar till helt utsträckt läge kanske är en bra formulering?
Ja, fast jag tycker ändå att man förstår bra vad som menas. 30 grader kvar till helt utsträckt läge kanske är en bra formulering?
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 11:50Supplementary angles är vad vi pratar om:
http://www.mathleague.com/help/geometry/angles.htm
Supplementary angles är vad vi pratar om: