Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 19:28Det blir lite bakvänt, men jag tror att det är så dem har tänkt. En tänkt lodrät linje, där vinkeln mäts, överben mot tänkt linje.
Hänger ni med nu?
Det blir lite bakvänt, men jag tror att det är så dem har tänkt. En tänkt lodrät linje, där vinkeln mäts, överben mot tänkt linje.
Hänger ni med nu?
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 19:32+1 på ari
Rakt ben = 0 grader
+1 på ari
Rakt ben = 0 grader
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 22:59Också +1 på Ari, så mäter även sjukgymnast när hon följer upp mitt skadade knä. Kort efter operation hade jag en rörlighet på 135 grader i vänster knä (då var knät helt böjt, hälen mot rumpan), men bara 120 grader i höger knä (det är stelt och kan ännu in
Också +1 på Ari, så mäter även sjukgymnast när hon följer upp mitt skadade knä. Kort efter operation hade jag en rörlighet på 135 grader i vänster knä (då var knät helt böjt, hälen mot rumpan), men bara 120 grader i höger knä (det är stelt och kan ännu in
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 23:17Ok, jag förstår hur ni menar. Som vanligt beror "sanningen" på ur vilket perspektiv man betraktar ;-).
Ok, jag förstår hur ni menar. Som vanligt beror "sanningen" på ur vilket perspektiv man betraktar ;-).
Quote from Berit Bengtson on 16 August 2010, 23:47Bruse.
Du kanske borde lägga till med vad man mäter dessa 150/30 grader;
goniometern
BILD:http://www.digitalneighborhoods.org/images/goniometer.jpg
Bruse.
Du kanske borde lägga till med vad man mäter dessa 150/30 grader;
goniometern
BILD:http://www.digitalneighborhoods.org/images/goniometer.jpg
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 09:21Men Stefan, skulle sjukgymnasten mätt upp en annan siffra på din rörlighet om vinkeln i knäleden definieras som 180 grader vid utsträckt knä istället för 0 grader?
Jag har 14 km till jobbet oavsett om jag cyklar från hem till jobbet eller från jobbet til
Men Stefan, skulle sjukgymnasten mätt upp en annan siffra på din rörlighet om vinkeln i knäleden definieras som 180 grader vid utsträckt knä istället för 0 grader?
Jag har 14 km till jobbet oavsett om jag cyklar från hem till jobbet eller från jobbet til
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:41Nja, rörligheten skulle väl dessvärre ha varit samma, men vinkeln skulle då beskrivits som (180´-135´=45´).
Nja, rörligheten skulle väl dessvärre ha varit samma, men vinkeln skulle då beskrivits som (180´-135´=45´).
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 12:25Visst, men enligt ditt förra inlägg så fick gav du oss uppgifter på rörligheten från din sjukgymnast. Som inte bevisar nånting om hur knäledsvinkeln vid utsträckt ben definieras.
Visst, men enligt ditt förra inlägg så fick gav du oss uppgifter på rörligheten från din sjukgymnast. Som inte bevisar nånting om hur knäledsvinkeln vid utsträckt ben definieras.
Quote from Funbeat user on 17 April 2011, 12:37Tack Bruse!
Jag har justerat cykeln efter dina tips. Cyklandet och cykeln känns riktigt bra nu, fast det är en hybrid (Scott Sporster P3).
🙂 /Hasse
Tack Bruse!
Jag har justerat cykeln efter dina tips. Cyklandet och cykeln känns riktigt bra nu, fast det är en hybrid (Scott Sporster P3).
🙂 /Hasse
Quote from Rasmus Olsson on 17 April 2011, 16:08Ånej! Ställer du in en hybrid efter mina anvisningar så sprängs den i luften! 😀 Mina anvisningar fungerar enbart på cyklar.
Ånej! Ställer du in en hybrid efter mina anvisningar så sprängs den i luften! 😀 Mina anvisningar fungerar enbart på cyklar.