Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBruses sadelskola (eller vilken s …
You need to log in to create posts and topics.

Det blir lite bakvänt, men jag tror att det är så dem har tänkt. En tänkt lodrät linje, där vinkeln mäts, överben mot tänkt linje.
Hänger ni med nu?

+1 på ari

Rakt ben = 0 grader

Också +1 på Ari, så mäter även sjukgymnast när hon följer upp mitt skadade knä. Kort efter operation hade jag en rörlighet på 135 grader i vänster knä (då var knät helt böjt, hälen mot rumpan), men bara 120 grader i höger knä (det är stelt och kan ännu in

Ok, jag förstår hur ni menar. Som vanligt beror "sanningen" på ur vilket perspektiv man betraktar ;-).

Bruse.
Du kanske borde lägga till med vad man mäter dessa 150/30 grader;
goniometern
BILD:http://www.digitalneighborhoods.org/images/goniometer.jpg

Men Stefan, skulle sjukgymnasten mätt upp en annan siffra på din rörlighet om vinkeln i knäleden definieras som 180 grader vid utsträckt knä istället för 0 grader?

Jag har 14 km till jobbet oavsett om jag cyklar från hem till jobbet eller från jobbet til

Nja, rörligheten skulle väl dessvärre ha varit samma, men vinkeln skulle då beskrivits som (180´-135´=45´).

Visst, men enligt ditt förra inlägg så fick gav du oss uppgifter på rörligheten från din sjukgymnast. Som inte bevisar nånting om hur knäledsvinkeln vid utsträckt ben definieras.

Tack Bruse!
Jag har justerat cykeln efter dina tips. Cyklandet och cykeln känns riktigt bra nu, fast det är en hybrid (Scott Sporster P3).
🙂 /Hasse

Ånej! Ställer du in en hybrid efter mina anvisningar så sprängs den i luften! 😀 Mina anvisningar fungerar enbart på cyklar.