Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 22:30Förnämlig guide!
Gäller samma formel för förhållandet mellan ramstorlek och benlängd även för tempo-/triathloncyklar?
Förnämlig guide!
Gäller samma formel för förhållandet mellan ramstorlek och benlängd även för tempo-/triathloncyklar?
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 15:50Mycket bra då vet jag vad jag ska ha för cykel när det blir en hybrid.(t+)
Mycket bra då vet jag vad jag ska ha för cykel när det blir en hybrid.(t+)
Quote from Rasmus Olsson on 1 June 2011, 09:34Lektion 5 uppdaterad med styrets bredd och ett annat sätt att mäta avståndet mellan sadel och styret.
Lektion 5 uppdaterad med styrets bredd och ett annat sätt att mäta avståndet mellan sadel och styret.
Quote from Funbeat user on 3 September 2011, 11:37Har en fråga om Lektion 1. Man baserar ramstorlek på benlängd men samtidigt är inte ramhöjden det viktigaste utan avståndet sadelstolpe-styre?
Isåfall borde man mer använda sin längt minus benlängden som mått, eller 🙂EDIT: men så mäts ju inte ramen in
Har en fråga om Lektion 1. Man baserar ramstorlek på benlängd men samtidigt är inte ramhöjden det viktigaste utan avståndet sadelstolpe-styre?
Isåfall borde man mer använda sin längt minus benlängden som mått, eller 🙂
EDIT: men så mäts ju inte ramen in
Quote from Rasmus Olsson on 3 September 2011, 15:16Malin, du har en poäng. Det finns avancerade räknemetoder som mäter upp hela din kropp och din rörlighet, och tar då hänsyns till benlängd, överkroppslängd, armlängd rörighet i axlar osv.
Jag tar bara upp grunderna.
Malin, du har en poäng. Det finns avancerade räknemetoder som mäter upp hela din kropp och din rörlighet, och tar då hänsyns till benlängd, överkroppslängd, armlängd rörighet i axlar osv.
Jag tar bara upp grunderna.
Quote from Funbeat user on 3 September 2011, 23:55såg att de togs upp lite tidigare men fick ingen klarhet i vad man kunde göra åt problemet så fortsätter på samma linje även om de kanske inte riktigt hör hit..
jag tycker iaf att ja ställt in min racer på rätt sätt efter bruces "braiga" instruktioner (a
såg att de togs upp lite tidigare men fick ingen klarhet i vad man kunde göra åt problemet så fortsätter på samma linje även om de kanske inte riktigt hör hit..
jag tycker iaf att ja ställt in min racer på rätt sätt efter bruces "braiga" instruktioner (a
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 00:39Kan tänka mig att en lösning är att inte hänga så mycket på händerna. Om du tänker på att motverka det så lär ju både muskelgrupper som du inte har ont i bli starkare och de du har ont i bli avlastade? Samtidigt som du kör på och tränar.
Kan tänka mig att en lösning är att inte hänga så mycket på händerna. Om du tänker på att motverka det så lär ju både muskelgrupper som du inte har ont i bli starkare och de du har ont i bli avlastade? Samtidigt som du kör på och tränar.
Quote from Rasmus Olsson on 4 September 2011, 08:07Ja, kan tänka mig att du hänger för mycket på händerna och spänner axlarna. Träna upp bålen, det är den som ska hålla upp kroppen. Slappna av i axlar å armar.
Ja, kan tänka mig att du hänger för mycket på händerna och spänner axlarna. Träna upp bålen, det är den som ska hålla upp kroppen. Slappna av i axlar å armar.
Quote from Lars Mörrby on 4 September 2011, 08:32Jag pratade med en duktig cyklist för ett par veckor sedan, som sa att man i princip inte ska ha någon vikt på händerna alls. Man ska vara så stark i bålen att man kan släppa styret och sitta kvar i samma position.
Jag är långt ifrån så stark i bålen, oc
Jag pratade med en duktig cyklist för ett par veckor sedan, som sa att man i princip inte ska ha någon vikt på händerna alls. Man ska vara så stark i bålen att man kan släppa styret och sitta kvar i samma position.
Jag är långt ifrån så stark i bålen, oc
Quote from Rasmus Olsson on 4 September 2011, 09:25Exakt så Börje. Orkade inte skriva allt på ajfönen.
Exakt så Börje. Orkade inte skriva allt på ajfönen.