Quote from Funbeat user on 5 November 2011, 19:22Tack för en bra guide! Den här videon är också bra: http://youtu.be/Pot6W8eQcv4
Tack för en bra guide! Den här videon är också bra: http://youtu.be/Pot6W8eQcv4
Quote from Funbeat user on 7 November 2011, 10:42Filippa, utan att ha sett din sittposition så kan man tänka sig att du inte sitter riktigt bra. Ryggen ska ha en svag C-form, inte rak. då minskar trycket på armer/nacke och det blir mer bekvämt (och snyggt...)
Edit, se min avatar. C-form ftw!
Filippa, utan att ha sett din sittposition så kan man tänka sig att du inte sitter riktigt bra. Ryggen ska ha en svag C-form, inte rak. då minskar trycket på armer/nacke och det blir mer bekvämt (och snyggt...)
Edit, se min avatar. C-form ftw!
Quote from Rasmus Olsson on 7 November 2011, 10:46Fast här får jag komma med en liten brasklapp. Det är inte diskbråck jag fått, men det gör förty inihelvete ont att cykla. Så både (den cyklande) kiropraktorn och (den UCI-regelrabblande) sjukgymnasten har rekommenderat mig att vara rak i ryggen istället
Fast här får jag komma med en liten brasklapp. Det är inte diskbråck jag fått, men det gör förty inihelvete ont att cykla. Så både (den cyklande) kiropraktorn och (den UCI-regelrabblande) sjukgymnasten har rekommenderat mig att vara rak i ryggen istället
Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 21:29Sadel är viktig, detsamma gäller byxorna och dess padding.
Har 2 brallor med olika padding och med dom ena får jag inga probs ( tunnare ) men dom andra så tappar jag känseln efter 1 timma, detta gäller dock bara min orginalsadel på min Verenti, med Spez-s
Sadel är viktig, detsamma gäller byxorna och dess padding.
Har 2 brallor med olika padding och med dom ena får jag inga probs ( tunnare ) men dom andra så tappar jag känseln efter 1 timma, detta gäller dock bara min orginalsadel på min Verenti, med Spez-s
Quote from Funbeat user on 3 December 2011, 02:15Konfigurationsstyrningen är tydligen alltid en viktig del av hur det känns i baken.
Konfigurationsstyrningen är tydligen alltid en viktig del av hur det känns i baken.
Quote from Funbeat user on 7 December 2011, 14:48Bruse: Alltså, även om du har en mer rak sittställning så har du samma grundinställningar på cykeln? Funkar det eller är det något speciellt jag bör tänka på när jag ställer in? Har funderat lite på det där eftersom jag själv har ont i ryggen (inte på gru
Bruse: Alltså, även om du har en mer rak sittställning så har du samma grundinställningar på cykeln? Funkar det eller är det något speciellt jag bör tänka på när jag ställer in? Har funderat lite på det där eftersom jag själv har ont i ryggen (inte på gru
Quote from Rasmus Olsson on 7 December 2011, 15:17På din första fråga, så ja, jag hade samma grundinställning.
Men sen sköt jag fram sadeln 1 cm och höjde styret ca 2 cm. Så nu är allt annorlunda, måste vinkla upp styret så handlederna kommer rakt mot bromshandtagen.
Om jag nu förstod dig rätt.
På din första fråga, så ja, jag hade samma grundinställning.
Men sen sköt jag fram sadeln 1 cm och höjde styret ca 2 cm. Så nu är allt annorlunda, måste vinkla upp styret så handlederna kommer rakt mot bromshandtagen.
Om jag nu förstod dig rätt.
Quote from Lars Mörrby on 7 December 2011, 16:01Jag monterade en justerbar styrstam så att man lätt kan få upp styret en liten bit. Sedan kan man sänka det när kroppen vant sig eller om man vill späka sig lite. Det krävs ju bara en insexnyckel och går på ett par minuter...
Jag monterade en justerbar styrstam så att man lätt kan få upp styret en liten bit. Sedan kan man sänka det när kroppen vant sig eller om man vill späka sig lite. Det krävs ju bara en insexnyckel och går på ett par minuter...
Quote from Rasmus Olsson on 7 December 2011, 16:09Det tog det för mig med att flytta upp min. En insex och några minuter,
Det tog det för mig med att flytta upp min. En insex och några minuter,
Quote from Funbeat user on 7 December 2011, 21:54Bruse, du skriver: "måste vinkla upp styret så handlederna kommer rakt mot bromshandtagen". Menar du då när du cyklar? Eller att du måste göra det men ej har gjort det? (Nog kanske mer en syftningsfråga?)
Men ja, det blir ju en aningens mer upprätt då.
Bruse, du skriver: "måste vinkla upp styret så handlederna kommer rakt mot bromshandtagen". Menar du då när du cyklar? Eller att du måste göra det men ej har gjort det? (Nog kanske mer en syftningsfråga?)
Men ja, det blir ju en aningens mer upprätt då.