Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 00:07Var det inte vattenpass man skulle ha?
Var det inte vattenpass man skulle ha?
Quote from Funbeat user on 13 November 2009, 11:38När man mäter höjden på sadeln, från vevpartiets centrum, skall man mäta vinkelrätt mot lvet eller längs sadelröret ?
Kanske inte spelar så jätte stor roll men eftersom det ändå är praktik va prata om..
Liknande fråga för att mäta måtet från sadeln till s
När man mäter höjden på sadeln, från vevpartiets centrum, skall man mäta vinkelrätt mot lvet eller längs sadelröret ?
Kanske inte spelar så jätte stor roll men eftersom det ändå är praktik va prata om..
Liknande fråga för att mäta måtet från sadeln till s
Quote from Rasmus Olsson on 13 November 2009, 11:54Mäter du cykelns CT (center-top) så är det själva sadelstolspröret du ska mäta.
Måttet TT (top tube) är topprörets längd. På många cyklar är det röret horisontellt, då mäter du den. På andra cyklar är toppröret slopad, bakdelen är lägre än främre delen.
Mäter du cykelns CT (center-top) så är det själva sadelstolspröret du ska mäta.
Måttet TT (top tube) är topprörets längd. På många cyklar är det röret horisontellt, då mäter du den. På andra cyklar är toppröret slopad, bakdelen är lägre än främre delen.
Quote from Funbeat user on 13 November 2009, 12:05jo...men...när jag mäter sadelhöjden är det längs röret eller vinkelrätt mot lvet?
jo...men...när jag mäter sadelhöjden är det längs röret eller vinkelrätt mot lvet?
Quote from Funbeat user on 13 November 2009, 12:29Längs sadelröret eftersom du börjar vid vevlagret.
Längs sadelröret eftersom du börjar vid vevlagret.
Quote from Funbeat user on 14 November 2009, 22:40Hej å hoj Bruse! FaaaAaaaan va bra med cyklister som har vettiga synpunkter och framför allt vill sprida sina erfarenheter till cykelvänner runt om i och utanför landet. Jag fick ett tips en gång i tiden av en riktigt duktig cyklist vilket var följande: v
Hej å hoj Bruse! FaaaAaaaan va bra med cyklister som har vettiga synpunkter och framför allt vill sprida sina erfarenheter till cykelvänner runt om i och utanför landet. Jag fick ett tips en gång i tiden av en riktigt duktig cyklist vilket var följande: v
Quote from Rasmus Olsson on 15 November 2009, 08:14Tommy, tack! Jag bara återgäldar all den hjälp jag själv fått från cykelkollektivet.
Tommy, tack! Jag bara återgäldar all den hjälp jag själv fått från cykelkollektivet.
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 09:02Bladmått?
Bladmått?
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 09:07Man höftmåttar med ett A4-ark eller en post-it i brist på mer ändamålsenlig måttstock.
Man höftmåttar med ett A4-ark eller en post-it i brist på mer ändamålsenlig måttstock.
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 09:21Bladmått: http://sv.wikipedia.org/wiki/Bladm%C3%A5tt