Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 04:50Jag förstår nog inte Tommy alls.
När man drar upp tempot så går det väl fortare? Tommy drar upp tempo = tryckpunkt bakom pungen = behagligt!?
När det är lugnare tempo är det jobbigare??? Vad är det då för punkter som det trycks på?Min erfarenhet är att
Jag förstår nog inte Tommy alls.
När man drar upp tempot så går det väl fortare? Tommy drar upp tempo = tryckpunkt bakom pungen = behagligt!?
När det är lugnare tempo är det jobbigare??? Vad är det då för punkter som det trycks på?
Min erfarenhet är att
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 07:33Jag vill också hur man använder ett bladmått på bilventilerna ?
Jag vill också hur man använder ett bladmått på bilventilerna ?
Quote from ellen olsson on 16 November 2009, 07:39Jag är också nyfiken på hur man använder bladmått till bilventiler.
Jag är också nyfiken på hur man använder bladmått till bilventiler.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 07:41Jag va med ända in i cykelporr-fasen, men bilventilerna undrar jag onekligen också över....? I sadeltråden till på köpet 😀
Jag va med ända in i cykelporr-fasen, men bilventilerna undrar jag onekligen också över....? I sadeltråden till på köpet 😀
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 08:00Undrar ifall en bladlus använder ett bladmått?
Undrar ifall en bladlus använder ett bladmått?
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 08:02Ventilerna i bilmotorn, förstås. Så trögtänkta är ni väl inte? Jag är absolut inte bilmek, men jag är skeptisk till om man justerar ventilerna med bladmått. Brytarspetsarna däremot, men sådana finns inte i moderna motorer.
Jag tycker iaf att jämförelsen
Ventilerna i bilmotorn, förstås. Så trögtänkta är ni väl inte? Jag är absolut inte bilmek, men jag är skeptisk till om man justerar ventilerna med bladmått. Brytarspetsarna däremot, men sådana finns inte i moderna motorer.
Jag tycker iaf att jämförelsen
Quote from Peter Eriksson on 16 November 2009, 08:03Denna förklarar: http://img66.imageshack.us/i/justeringventilspellm7.jpg/
Åkte inte alla omkring i en amazon med skramlande ventiler när ni var små ?
Denna förklarar: http://img66.imageshack.us/i/justeringventilspellm7.jpg/
Åkte inte alla omkring i en amazon med skramlande ventiler när ni var små ?
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 08:07BILD:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b5/Choloepus_hoffmanni.jpg/300px-Choloepus_hoffmanni.jpg
En trög bilmek.
En trög bilmek.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 08:56jaha nu fattar jag. Bilmekande är jag dålig på.
jaha nu fattar jag. Bilmekande är jag dålig på.
Quote from ellen olsson on 16 November 2009, 09:07Hmmm... OK. Det är dock minst sagt långsökt att syfta på sådana ventiler, som inte är speciellt bilspecifika och inte alls används i cykelsammanhang, i en cykeltråd...
Hmmm... OK. Det är dock minst sagt långsökt att syfta på sådana ventiler, som inte är speciellt bilspecifika och inte alls används i cykelsammanhang, i en cykeltråd...