Quote from Guest on 8 September 2013, 16:28Idag bröt jag ett lopp för första gången. Det var inte ett helt lätt beslut och jag har lite blandade känslor nu efteråt.
Dessutom var det på Umemilen, mitt favoritlopp, som alltid varit ett pb-lopp och som går precis där jag bor och arrangeras av min fö
Idag bröt jag ett lopp för första gången. Det var inte ett helt lätt beslut och jag har lite blandade känslor nu efteråt.
Dessutom var det på Umemilen, mitt favoritlopp, som alltid varit ett pb-lopp och som går precis där jag bor och arrangeras av min fö
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 16:38Hittills har jag brutit hälten av mina ultralopp. Skövde var det -8 grader och blåsigt och efter 4 mil så började mitt vänsterben bråka på flera olika ställen med stark smärta som följd. Fem timmar efter start stod jag i en varm dusch, när de andra gick i
Hittills har jag brutit hälten av mina ultralopp. Skövde var det -8 grader och blåsigt och efter 4 mil så började mitt vänsterben bråka på flera olika ställen med stark smärta som följd. Fem timmar efter start stod jag i en varm dusch, när de andra gick i
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 16:42Jag har ännu aldrig brutit men funderade på det både på Stockholm HM 2012 och Stockholm Marathon 2013. Ju fler lopp jag springer ju sannolikare blir det att jag till sist bryter då varje enskilt lopp spelar mindre o mindre roll. Jag har nog svårare att br
Jag har ännu aldrig brutit men funderade på det både på Stockholm HM 2012 och Stockholm Marathon 2013. Ju fler lopp jag springer ju sannolikare blir det att jag till sist bryter då varje enskilt lopp spelar mindre o mindre roll. Jag har nog svårare att br
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 16:47Ultralopp kanske är lite speciella.
Gbg-varvet i år hade jag kanske brutit om det inte hade varit ett roligt upplevelselopp och jag hade rest genom halva Sverige för att vara med. Så där accepterade jag att det var andra förutsättningar = svinvarmt, och
Ultralopp kanske är lite speciella.
Gbg-varvet i år hade jag kanske brutit om det inte hade varit ett roligt upplevelselopp och jag hade rest genom halva Sverige för att vara med. Så där accepterade jag att det var andra förutsättningar = svinvarmt, och
Quote from Camilla Höög on 8 September 2013, 16:54Mitt mål är att komma i mål och helst inte sist, så att bryta finns inte så länge jag inte har väldigt goda skäl så som risk för skador som tar lång tid att läka.
På en multisporttävling så finns inte alltid alternativet att bryta för man är mitt ute i s
Mitt mål är att komma i mål och helst inte sist, så att bryta finns inte så länge jag inte har väldigt goda skäl så som risk för skador som tar lång tid att läka.
På en multisporttävling så finns inte alltid alternativet att bryta för man är mitt ute i s
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 16:54Jag har DNF:at en gång (OW-simtävling, KM, helt betydelselöst lopp egentligen). Var inte skadad/sjuk, hade inte totalt haveri av utrustning eller annat "giltigt" skäl utan kände bara inte för det. Skulle gjort en dålig tid och hade ingen lust, typ. Den då
Jag har DNF:at en gång (OW-simtävling, KM, helt betydelselöst lopp egentligen). Var inte skadad/sjuk, hade inte totalt haveri av utrustning eller annat "giltigt" skäl utan kände bara inte för det. Skulle gjort en dålig tid och hade ingen lust, typ. Den då
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 16:58Bröt årets Kungsholmen runt efter 10 km pga känning av en skada. Kändes helt OK, faktiskt. Är ganska säker på att det beslutet gjorde det möjligt att genomföra varvet och Sthlm marsthon några veckor senare.
Just nu är jag inne i en DNS- snarare än DNF-pe
Bröt årets Kungsholmen runt efter 10 km pga känning av en skada. Kändes helt OK, faktiskt. Är ganska säker på att det beslutet gjorde det möjligt att genomföra varvet och Sthlm marsthon några veckor senare.
Just nu är jag inne i en DNS- snarare än DNF-pe
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 17:12Jag har bara brutit ett lopp hittills. Principen är att bara bryta vid skaderisk. När jag bröt hade jag en viktig tävling (för mig, åtminstone) en dryg månad bort och ville inte riskera den. Med facit i hand är jag glad över mitt beslut.
Däremot finns de
Jag har bara brutit ett lopp hittills. Principen är att bara bryta vid skaderisk. När jag bröt hade jag en viktig tävling (för mig, åtminstone) en dryg månad bort och ville inte riskera den. Med facit i hand är jag glad över mitt beslut.
Däremot finns de
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 17:15Jag bröt mitt fjärde VL/ÖS. Hade helfel vallning och inget glid. Behövde staka i lätta medlut och blev omgliden av tjejer/kvinnor som var betydligt lättare och spädare än jag i nerförsbackarna. Eftersom familjen väntade på mig i Mora och vi hade flera tim
Jag bröt mitt fjärde VL/ÖS. Hade helfel vallning och inget glid. Behövde staka i lätta medlut och blev omgliden av tjejer/kvinnor som var betydligt lättare och spädare än jag i nerförsbackarna. Eftersom familjen väntade på mig i Mora och vi hade flera tim
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 17:24Jag kan säg att bryta pga skada minska inte besvikelsen.
Jag hade en DNF förra vecka pga skåda. Gick omkull i 40km/h brutit nyckelben, hjärnskakning och skrapsår som behövde stygn.
Jag vet inte vilket som är värst min skada och 4 veckors vila eller att
Jag kan säg att bryta pga skada minska inte besvikelsen.
Jag hade en DNF förra vecka pga skåda. Gick omkull i 40km/h brutit nyckelben, hjärnskakning och skrapsår som behövde stygn.
Jag vet inte vilket som är värst min skada och 4 veckors vila eller att